Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pininfarina tvoří i pro Číňany

  10:54aktualizováno  10:54
Číňané vsadili na evropský design. Před šesti lety se poprvé dohodl čínský výrobce s evropskou designérskou školou na spolupráci při vývoji nových aut. Výsledkem partnerství, které konkrétně uzavřela automobilka Hafei se slavnými designéry z italské Pininfariny, je v současnosti v Číně vyráběný minivan a dvě zajímavé designérské studie.

Oba modely, jenž se prezentovaly na včera zakončené autoshow v Pekingu, nesou nápadité stylistické prvky. První z vozů, pětidvéřový kompakt Hafei Lobo, zaujme především originálním řešením zadních světel. Lobo se nejen délkou 3,59 metru ale i použitým čtyřválcem o obsahu 1,1 litru (35 kW) zařazuje do kategorie malých městských vozů. Dle zpráv z Pininfariny se již připravuje produkce novinky v objemu nepřesahujícím 100 tisíc vozidel ročně. Více by čínský trh v současnosti neabsorboval.

Druhý vůz připravený v dílnách Pininfariny dostal název Hafei Fantasy. Jde o dvoudvéřové, 4,72 metru dlouhé kupé s prosklenou střechou a nahoru otevíranými dveřmi. Jeho výroba je ale dle informací obou firem velmi nepravděpodobná. Z montážních linek by totiž sjíždělo jen několik tisíc kupé ročně, což by bylo i na čínské poměry velice nerentabilní.

Navíc jsou čínští výrobci po vstupu země do WTO vystaven velkému tlaku ze strany světových automobilových koncernů. Trh nejlidnatější země světa dle odhadů letos absorbuje přibližně 200 tisíc dovezených vozů, které zákonitě vytlačí domácí produkci z nevelkého 800tisícového trhu.

Autor:




Nejčtenější

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají dělat roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili...  celý článek

Opel Ampera-e
Opel Ampera-e ujede na baterie 380 kilometrů, ale připravte si milion

Možná máte k elektromobilům podobné výhrady jako většina prakticky založených lidí, totiž že na jedno nabití baterií moc daleko nedojedou a pak musejí pár...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Lepicí sada na opravu pneumatik dokáže opravit jen malé defekty.
Autem na dovolenou: místo v kufru přidá opravná sada, ale má to rizika

Balíte na dovolenou, vyřazujete zbytečné svršky, pět kyblíčků Pepík rovněž nepotřebuje, ale místa je pořád málo. Na zvětšení místa v kufru máme fígl. Ale není...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Další z rubriky

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.