Pininfarina tvoří i pro Číňany

Číňané vsadili na evropský design. Před šesti lety se poprvé dohodl čínský výrobce s evropskou designérskou školou na spolupráci při vývoji nových aut. Výsledkem partnerství, které konkrétně uzavřela automobilka Hafei se slavnými designéry z italské Pininfariny, je v současnosti v Číně vyráběný minivan a dvě zajímavé designérské studie.

Oba modely, jenž se prezentovaly na včera zakončené autoshow v Pekingu, nesou nápadité stylistické prvky. První z vozů, pětidvéřový kompakt Hafei Lobo, zaujme především originálním řešením zadních světel. Lobo se nejen délkou 3,59 metru ale i použitým čtyřválcem o obsahu 1,1 litru (35 kW) zařazuje do kategorie malých městských vozů. Dle zpráv z Pininfariny se již připravuje produkce novinky v objemu nepřesahujícím 100 tisíc vozidel ročně. Více by čínský trh v současnosti neabsorboval.

Druhý vůz připravený v dílnách Pininfariny dostal název Hafei Fantasy. Jde o dvoudvéřové, 4,72 metru dlouhé kupé s prosklenou střechou a nahoru otevíranými dveřmi. Jeho výroba je ale dle informací obou firem velmi nepravděpodobná. Z montážních linek by totiž sjíždělo jen několik tisíc kupé ročně, což by bylo i na čínské poměry velice nerentabilní.

Navíc jsou čínští výrobci po vstupu země do WTO vystaven velkému tlaku ze strany světových automobilových koncernů. Trh nejlidnatější země světa dle odhadů letos absorbuje přibližně 200 tisíc dovezených vozů, které zákonitě vytlačí domácí produkci z nevelkého 800tisícového trhu.