Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Playboy na výminku: Peugeot 206+

  11:00aktualizováno  11:00
Dvěstěšestku zná snad každý majitel řidičáku. Peugeot ale tuto žijící legendu po jedenáctileté úspěšné kariéře neposlal do muzea. Naopak, nadělili mu facelift. Pořád patří svým vzhledem k tomu lepšímu, v čem se ukázat na ulici. Z praktického hlediska je volbou pro nenáročné řidiče. Překážkou je však neskromná cena.

Peugeot 206+ | foto: Peugeot

Dodnes se neokoukal a nezestárnul a pohříchu je možná tím nejpohlednějším modelem v nabídce francouzské automobilky i teď, kdy už vlastně pěkných pár let "přesluhuje". Od uvedení v roce 1998 už vzniklo šest a půl milionu jeho bratrů, čímž se stal nejúspěšnějším peugeotem v historii.

Peugeot 206+

Jednoduchá technika a vývoj už jsou dávno zaplacené, tak proč ho nevyrábět dál. Když byl tenhle superúspěšný francouzský krasavec na vrcholu, vládl automobilové Evropě. Dnes mu dopřává Peugeot příjemný důchod, má být jednoduchou a lacinou nabídkou pro automobilisty s nižšími nároky.

Škola dobrého designu

Ani v době, kdy byl mladíkem, nebyl žádný šlágr z pohledu nadšeného řidiče. Ale protože dokáže zaútočit na tu méně racionální část mozku návštěvníka autosalonu, je tak úspěšný.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Peugeot můžete koupit na www.automodul.cz

Nejlepší práci odvedli designéři. Jednoduché linie a nezaměnitelná silueta jsou dokonale propracované, promyšlené a vyvážené - designéři modernějších malých aut by se mohli učit. Dvěstěšestka nestaví na modních křiklavých detailech a zdobných jednotlivostech, a tak vypadá dobře i na plechových čtrnáctipalcových discích a s černými nárazníky.

Letošní modernizace se nejvíc podepsala na čumáku, trochu míň na zádi a výrazněji v interiéru.

Vylepšování nevylepšitelného

Peugeot prošel faceliftem. Výrazně pozměněnou tvář odhalil začátkem roku. A ukázal, jak skvělou práci odvedli stylisté v devadesátých letech. Na čumák se designéři pokusili naroubovat obrovské oči a velkou usměvavou mřížku chladiče, jaké mají moderní peugeoty. Působí to moderně, ale už to tolik neladí, příď jakoby dvestěšestce natekla. Vzadu designéři přemodelovali nárazník a změnili grafiku koncových světel. Milovníci původní 206 si všimnou, že zadní nárazník přišel o mlhovku geniálně umístěnou uprostřed. Podle ní jste malého francouze poznali napoprvé, teď se přestěhovala na stranu.

Peugeot 206Peugeot 206

Peugeot 206 - takhle vypadal původně

Povedený vnitřek

Interiér není přehlídkou drahých materiálů, ale působí příjemně a festovně. Uvnitř se občerstvování dvěstěšestky povedlo asi nejvíc. Cestující sedí ve znatelně vylepšených sedadlech a před sebou mají přístrojovku přetvarovanou v duchu mladšího Peugeotu 207. Rozvržení a vzhledu interiéru nelze nic vytknout. Plasty jsou sice tvrdé, ale jsou dobře seskládané. Nic nevrže, nebouchá...

Na doby minulé vzpomenete při hledání ovladačů stahování oken, jsou na středovém tunelu mezi sedačkami. I zamykání - centrálně ovládané - vás hlasitým rachotem vrátí o roky zpátky.

Posádka je méně obestavěná než je dnes zvykem. Posádka má tedy ve vzdušném interiéru pocitově dost místa, ale třeba vzadu mají čahouni opravdu málo místa na hlavu.

Do kufru naložíte přes vyšší práh 245 litrů nákladu. Nepotěší nedělené opěradlo zadních sedadel, když ho sklopíte, dostanete pěkných 1130 litrů prostoru.

Peugeot 206+

Muzeální tahoun

Pod kapotou tepe další kus historie Peugeotu. Osmiventilový čtyřválec s objemem 1,1 poháněl už předchůdce 206, legendární Peugeot 205. Motor, který mechanici znají pod označením TU už dávno dosáhl plnoletosti a vyrábí se 23. sezonu.

Osmiventilový motor by měl být dravý od nízkých otáček. Nižším otáčkám se ale trochu vzpouzí, na poskakování po městě na patnáct set otáček zapomeňte. Pracovní pásmo začíná výš, když se ručka otáčkoměru podívá k dvojce, je už všechno vpořádku. Vytáčení do výšin však moc smysl nemá, pásmo využitelných otáček je tedy vcelku úzké.

Při běžném jezdění vystačí s šesti až sedmi litry benzinu. S dostatečně dlouhým rozjezdem se nechá rozdovádět i na nezákonné rychlosti. A vůbec mu nevadí, že je plně naložený. Jen nepočítejte s tím, že by vám zbyla výkonová rezerva třeba na předjíždění. Nejmíň se líbí kostrbaté řazení, některé z pěti stupňů občas v převodové skříni hledáte.

Klidná jízda

Líbí se velmi dobré, přesné a akorát citlivé řízení, většina "mlaďasů" - včetně těch ze lvího chovu - mu může závidět. Jen si musíte najít tu správnou polohu za nenastavitelným volantem.

Peugeot 206+

Plavný podvozek, tvořený vpředu McPhersonovským zavěšením a vzadu vlečenými rameny se zkrutným stabilizátorem, dokáže být do předpisových rychlostí hezky pohodlný. Když se přehoupnete za mez, za kterou už vás zastavují policisté, začnou se projevovat neduhy jednoduchého měkce naladěného podvozku. Ve vyšších rychlostech je nejistý, takže sami rádi povolíte pravačku na plynu.

Jednoduchý ceník

Četba prospektů 206+ moc času nezabere. K mání je pouze jediný stupeň výbavy pojmenovaný Urban. Hlavu si tedy bude zájemce lámat jen s volbou motoru a počtu dveří. Na výběr máte mezi benziňáky 1,1 a 1,4.

Peugeot 206+ s menším motorem pořídíte ve tří a pětidveřovém provedení, se silnějším jen jako pětidveřový. V základní výbavě jsou dva airbagy (další dva boční za 8 800 Kč), ABS, posilovač řízení, centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken a příprava na rádio. Klimatizace je za 25 tisíc, za mlhovky se připlácí 4 a rádio deset tisíc, metalíza je za osm. Připlatit si ještě můžete za prodlouženou záruku.

To vše za základních 218 tisíc, za pár dveří navíc zaplatíte 12 tisíc. Jedna-čtyřka je za 239 900 Kč. V akční nabídce je teď 206+ 1,4 v ceně 274 900 s manuální klimatizací a rádiem s CD a MP3 navíc za 229 900.

S cenovkou o třicet tisíc méně sebevědomou, by byl Peugeot 206+ dobrá volba pro řidiče, kteří jezdí po městě a vyznávají nespěchavý rozvážný jízdní styl. Za cenu 206+ ale seženete mnohem modernější auta. Peugeotí legenda tak bude hlavně volbou nostalgiků a těch, kteří tohoto zralého francouzského playboye milují.

Peugeot 206+ v číslech
motor zážehový čtyřválec 1,1
zdvihový objem (ccm) 1124
max. výkon (kW/k) 44/60
max. krouticí moment (Nm) 94
max. rychlost (km/h) 159
zrychlení 0-100 km/h )s) 16,1
spotřeba město/mimo/kombi. (l/100 km) 8,0/4,5/5,7
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 3872 x 1669 x 1444 x 2443
objem kufru/palivové nádrže (l) 245-1130/50
pohotovostní/celková hmotnost (kg) 1013/1384
základní cena (Kč) 217 900






Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.