Dodnes se neokoukal a nezestárnul a pohříchu je možná tím nejpohlednějším modelem v nabídce francouzské automobilky i teď, kdy už vlastně pěkných pár let "přesluhuje". Od uvedení v roce 1998 už vzniklo šest a půl milionu jeho bratrů, čímž se stal nejúspěšnějším peugeotem v historii.
Jednoduchá technika a vývoj už jsou dávno zaplacené, tak proč ho nevyrábět dál. Když byl tenhle superúspěšný francouzský krasavec na vrcholu, vládl automobilové Evropě. Dnes mu dopřává Peugeot příjemný důchod, má být jednoduchou a lacinou nabídkou pro automobilisty s nižšími nároky.
Škola dobrého designu
Ani v době, kdy byl mladíkem, nebyl žádný šlágr z pohledu nadšeného řidiče. Ale protože dokáže zaútočit na tu méně racionální část mozku návštěvníka autosalonu, je tak úspěšný.
Může se hoditNové i ojeté automobily Peugeot můžete koupit na www.automodul.cz |
Nejlepší práci odvedli designéři. Jednoduché linie a nezaměnitelná silueta jsou dokonale propracované, promyšlené a vyvážené - designéři modernějších malých aut by se mohli učit. Dvěstěšestka nestaví na modních křiklavých detailech a zdobných jednotlivostech, a tak vypadá dobře i na plechových čtrnáctipalcových discích a s černými nárazníky.
Letošní modernizace se nejvíc podepsala na čumáku, trochu míň na zádi a výrazněji v interiéru.
Vylepšování nevylepšitelného
Peugeot prošel faceliftem. Výrazně pozměněnou tvář odhalil začátkem roku. A ukázal, jak skvělou práci odvedli stylisté v devadesátých letech. Na čumák se designéři pokusili naroubovat obrovské oči a velkou usměvavou mřížku chladiče, jaké mají moderní peugeoty. Působí to moderně, ale už to tolik neladí, příď jakoby dvestěšestce natekla. Vzadu designéři přemodelovali nárazník a změnili grafiku koncových světel. Milovníci původní 206 si všimnou, že zadní nárazník přišel o mlhovku geniálně umístěnou uprostřed. Podle ní jste malého francouze poznali napoprvé, teď se přestěhovala na stranu.
Povedený vnitřek
Interiér není přehlídkou drahých materiálů, ale působí příjemně a festovně. Uvnitř se občerstvování dvěstěšestky povedlo asi nejvíc. Cestující sedí ve znatelně vylepšených sedadlech a před sebou mají přístrojovku přetvarovanou v duchu mladšího Peugeotu 207. Rozvržení a vzhledu interiéru nelze nic vytknout. Plasty jsou sice tvrdé, ale jsou dobře seskládané. Nic nevrže, nebouchá...
Na doby minulé vzpomenete při hledání ovladačů stahování oken, jsou na středovém tunelu mezi sedačkami. I zamykání - centrálně ovládané - vás hlasitým rachotem vrátí o roky zpátky.
Posádka je méně obestavěná než je dnes zvykem. Posádka má tedy ve vzdušném interiéru pocitově dost místa, ale třeba vzadu mají čahouni opravdu málo místa na hlavu.
Do kufru naložíte přes vyšší práh 245 litrů nákladu. Nepotěší nedělené opěradlo zadních sedadel, když ho sklopíte, dostanete pěkných 1130 litrů prostoru.
Muzeální tahoun
Pod kapotou tepe další kus historie Peugeotu. Osmiventilový čtyřválec s objemem 1,1 poháněl už předchůdce 206, legendární Peugeot 205. Motor, který mechanici znají pod označením TU už dávno dosáhl plnoletosti a vyrábí se 23. sezonu.
Osmiventilový motor by měl být dravý od nízkých otáček. Nižším otáčkám se ale trochu vzpouzí, na poskakování po městě na patnáct set otáček zapomeňte. Pracovní pásmo začíná výš, když se ručka otáčkoměru podívá k dvojce, je už všechno vpořádku. Vytáčení do výšin však moc smysl nemá, pásmo využitelných otáček je tedy vcelku úzké.
Při běžném jezdění vystačí s šesti až sedmi litry benzinu. S dostatečně dlouhým rozjezdem se nechá rozdovádět i na nezákonné rychlosti. A vůbec mu nevadí, že je plně naložený. Jen nepočítejte s tím, že by vám zbyla výkonová rezerva třeba na předjíždění. Nejmíň se líbí kostrbaté řazení, některé z pěti stupňů občas v převodové skříni hledáte.
Klidná jízda
Líbí se velmi dobré, přesné a akorát citlivé řízení, většina "mlaďasů" - včetně těch ze lvího chovu - mu může závidět. Jen si musíte najít tu správnou polohu za nenastavitelným volantem.
Plavný podvozek, tvořený vpředu McPhersonovským zavěšením a vzadu vlečenými rameny se zkrutným stabilizátorem, dokáže být do předpisových rychlostí hezky pohodlný. Když se přehoupnete za mez, za kterou už vás zastavují policisté, začnou se projevovat neduhy jednoduchého měkce naladěného podvozku. Ve vyšších rychlostech je nejistý, takže sami rádi povolíte pravačku na plynu.
Jednoduchý ceník
Četba prospektů 206+ moc času nezabere. K mání je pouze jediný stupeň výbavy pojmenovaný Urban. Hlavu si tedy bude zájemce lámat jen s volbou motoru a počtu dveří. Na výběr máte mezi benziňáky 1,1 a 1,4.
Peugeot 206+ s menším motorem pořídíte ve tří a pětidveřovém provedení, se silnějším jen jako pětidveřový. V základní výbavě jsou dva airbagy (další dva boční za 8 800 Kč), ABS, posilovač řízení, centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken a příprava na rádio. Klimatizace je za 25 tisíc, za mlhovky se připlácí 4 a rádio deset tisíc, metalíza je za osm. Připlatit si ještě můžete za prodlouženou záruku.
To vše za základních 218 tisíc, za pár dveří navíc zaplatíte 12 tisíc. Jedna-čtyřka je za 239 900 Kč. V akční nabídce je teď 206+ 1,4 v ceně 274 900 s manuální klimatizací a rádiem s CD a MP3 navíc za 229 900.
S cenovkou o třicet tisíc méně sebevědomou, by byl Peugeot 206+ dobrá volba pro řidiče, kteří jezdí po městě a vyznávají nespěchavý rozvážný jízdní styl. Za cenu 206+ ale seženete mnohem modernější auta. Peugeotí legenda tak bude hlavně volbou nostalgiků a těch, kteří tohoto zralého francouzského playboye milují.
Peugeot 206+ v číslech | |
motor | zážehový čtyřválec 1,1 |
zdvihový objem (ccm) | 1124 |
max. výkon (kW/k) | 44/60 |
max. krouticí moment (Nm) | 94 |
max. rychlost (km/h) | 159 |
zrychlení 0-100 km/h )s) | 16,1 |
spotřeba město/mimo/kombi. (l/100 km) | 8,0/4,5/5,7 |
délka x šířka x výška x rozvor (mm) | 3872 x 1669 x 1444 x 2443 |
objem kufru/palivové nádrže (l) | 245-1130/50 |
pohotovostní/celková hmotnost (kg) | 1013/1384 |
základní cena (Kč) | 217 900 |