Plechové kachny se slétly k Sázavě

  • 5
Automobilová ikona, která měla "...odvézt dva francouzské sedláky, k tomu půl metráku brambor a na zadním sedadle plato vajec, která se při cestě přes pole nesmí se rozbít". Jmenuje se Citroën 2CV, nikdo mu ale neřekne jinak než "kachna". Milovníci francouzské kachní elegance si dali sraz kousek od Prahy.

Milovníci Citroënů 2CV, legendárních "kachen", si o víkendu dali sraz na Sázavě. V Nespekách se sjelo více než sto těchto vozů.

Ačkoli jsou malé, pomalé a nepohodlné, jejich majitelé je až fanaticky milují a lidé venku se na každou projíždějící kachnu usmívají.

Do průvodu citroënů s plátěnými střechami se v sobotu zařadil i padesátiletý veterán, který měl plátěné i víko kufru.

Citroën 2CV, 1958

A dále pick-upy a další auta vycházející z modelu 2CV – třeba nízké terénní Méhari.

Citroën Méhari

Troubící kolona aut, která se za jízdy nenapodobitelným způsobem kývají, vyrazila z Nespek do Jílového u Prahy.  Průvod vedl zelený svatebně ozdobený Citroën 2CV, jehož majitelé se těsně před slavnostní jízdou vzali.

Citroën 2CV, svatební výzdoba

Na setkání dorazily také asi tři desítky cizinců z Německa, Rakouska a Slovenska.

Citroën 2CV, Pick-up

Několik kachen přijelo s přívěsy, dorazily také různobarevné pick-upy,  slavná "Fantomasova" limuzína Citroën DS a bizarní dodávka Citroën HY.

Citroën HYCitroën HYCitroën HY




Raritou pak byla formule, která měla motor i podvozek z klasické kachny, kterou za dva měsíce postavil nadšenec v Česku. "Jel jsem s ní maximálně 130 kilometrů za hodinu, víc jsem nezkoušel," řekl iDNES.cz její majitel. "Nabourat při takové rychlosti do čmeláka již zatraceně bolí."

formule, podvozek a motor má z Citroënu 2CV

Horké odpoledne si kachnaři zpestřili vodním lyžováním na nespeckém rybníku. Aby to bylo stylové, motorový člun jim nahradilo přední kolo "kachny", zaparkované na břehu. Bylo omotané lanem a sloužilo jako naviják. Když řidič zařadil rychlost, lano táhlo lyžaře po vodě. 

Citroën 2CV, kolona

Čeští kachnaři se letos setkali už posedmnácté. Za dva roky čeká Česko až čtyřicetkrát větší akce – světový sraz majitelů a příznivců Citroënů 2CV. Zatím není rozhodnuto, kde se tisíce aut setkají. 

"Máme vytipované dvě lokality. První je Vesec u Liberce, kde se staví nový areál pro mistrovství světa v klasickém lyžování. Druhá je bývalé letiště v Hradčanech u Ralska," řekl iDNES.cz šéf 2CV Clubu Jesenice a zároveň předseda sdružení pořádajícího světový sraz v roce 2009 Tomáš Neruda. Podle něj přijede do Česka více než 4000 aut, odhadem více než 12 000 lidí.