Vánoce sedmdesátých a osmdesátých let, to bylo napjaté očekávání, jestli ho už Ježíšek KONEČNĚ přiveze.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Toužili po něm páni kluci i holky, frajerský kabriolet, který vyráběli společně s opravdickými moskviči, byl prostě hit. A dnes je to taky tak. Zachovalé kousky se prodávají klidně za 15-20 tisíc.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Dvouletý Petr ve šlapacím moskviči první generace, který mu tatínek přivezl v červenci 1963 z Dětského domu v Moskvě.
Autor: Vladimír Kadlec
Za volant takového krasavce se nerozpakovaly usednout ani dámy.
Autor: archiv S. Škábové
Plechový bourák samozřejmě skýtal rozsáhlé možnosti úprav a vylepšení, dnes se tomu říká individualizace a tuning.
Autor: archiv T. Ventury
Kouzlu automobilismu jsme díky němu propadali už v nejútlejším věku.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Kdo s ním na jaře vyjel, byl frajer. První testovací jízdy ovšem obvykle probíhaly už kolem vánočního stromku.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Legendárního moskviče se spousta někdejších nadšených uživatelů v uplynulých letech zbavila jako nepotřebného harampádí, a tak jde o vysloveně nedostatkové zboží.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Dnes se šlapací moskviče vyvažují zlatem.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Je to hlavně masa železa, sem tam kus plastu a hliníkové ozdoby.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Šlapací moskvič je tedy dost těžký, drobný capart s ním má co dělat i na rovném asfaltu.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Vůle v řízení k autům ze sedmdesátých let patřily.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Pozornost zaslouží sedátko s možností podélné regulace pro řidiče různých postav.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Nejslavnější plechové šlapací auto našich končin vyráběla stejná fabrika, ze které vyjížděl jeho dospělý vzor - Moskvič 412.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
V inzerátech na nabídky prodeje šlapacího moskviče z někdejšího SSSR narazíte jen výjimečně.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Úzká kolečka jasně hlásí, že je to silniční speciál, žádný teréňák.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Pohon je jednoduchý, ctí ovšem architekturu dospělého moskviče - pár šlapadel zavěšený v karoserii je tyčkami propojený s klikami zadní nápravy.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Diferenciál nečekejte, levé zadní kolo je na nápravě uloženo volně, takže šlapadla zabírají pouze na pravé kolo.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
V Česku se kousky za deset tisíc ještě občas seženou, ale v zahraničí nejsou výjimkou ceny hodně přes tisíc eur.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Znalci rozlišují podle výstroje mezi jednotlivými generacemi.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Mechanismus pohonu je velmi jednoduchý.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Nadšenci vyrábějí náhradní volanty, ty staré se většinou rozpadly.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Sraz moskvičů ve Štramberku
Autor: Hana Hořáková
Sraz moskvičů ve Štramberku
Autor: Hana Hořáková
Sraz moskvičů ve Štramberku
Autor: Hana Hořáková
Moskvič
Autor: Archiv Hany Hořákové