Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Plynová auta nyní startují lépe na benzin

aktualizováno 
Specifický zimní provoz má automobil poháněný propan -
butanem (LPG). »Zima je jiná už tím, že palivo pro ni je u čerpadel ze šedesáti procent složeno z výhřevnějšího a lépe zápalného propanu a ze čtyřiceti procent z butanu, zatímco ve zbývající části roku jsou podíly propanu i butanu padesátiprocentní,« informuje předseda LPG klubu v Brandýse nad Orlicí Tomáš Hanzl. Sama jízda je normální, jen u starých karburátorových automobilů se doporučuje přepnout provoz krátce před cílem jízdy a hlavně před delším stáním v mrazu z plynu na benzin. »To proto, že start na benzin bude později - třeba následujícího dne,či dokonce ještě později - jednodušší než na plyn,« upřesňuje Tomáš Hanzl. Startování na plyn by bylo mnohem obtížnější a zimou oslabený akumulátor by nemusel obstát. »U moderních automobilů se vstřikováním si technika sama volí vhodnější palivo pro start,« doplňuje Tomáš Hanzl. Provoz na plyn či na benzin však samozřejmě lze i u těchto vozů střídat - za pomoci přepínače. Zvláště zimní startování a jízda prověří u plynového auta víc než u tradičního benzinového zapalovací svíčky a přívodní kabely k nim. »Kontrola a snad i výměna za svíčky vyrobené speciálně pro vozy poháněné propan-butanem se určitě na prahu zimy vyplatí,« zdůrazňuje Tomáš Hanzl.

Autor:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 10 000 km, diesel
1 021 475 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.