Projet Plzní je obtížné, neboť město postrádá obchvat. »Ale s parkováním v centru to není zlé,« hodnotí situaci Vlastimil Kroupa z odboru dopravy plzeňského magistrátu. Městu chybějí nejen větší odstavné plochy na periferii, nadzemní i podzemní stání, ale také hlídaná parkoviště v centru. Má především zóny s parkovacími hodinami.
Parkovací hodiny
V Plzni jsou tři zóny placeného stání - v centru se sazbou 30 korun za hodinu stání, v obvodu Slovany s taxou 20 korun a na Doubravce s desetikorunovým hodinovým poplatkem. »Vyšší cena v centru nutí řidiče k co nejkratšímu parkování, a tak se nějaké místo vždycky najde,« tvrdí Vlastimil Kroupa. Platí se od šesti do 19 hodin včetně sobot a nedělí. Dlužníci mohou dostat pokutu nebo botičku na kolo auta. »Demontáž botičky nestojí nic, ale pokuta přijde obvykle na 300 až 500 korun,« informuje Michal Rybáček z městské policie.
Záchytná parkoviště
Větší plochy, které lze považovat za záchytná parkoviště, jsou v Plzni dvě, obě ve směru od Prahy. Od Ústředního hřbitova jede trolejbus, z parkoviště Na Rychtářce lze do centra dojít pěšky. Parkování není placené, a tedy ani hlídané. Cestou od hraničních přechodů Rozvadov a Folmava se nabízí - rovněž zdarma - parkoviště proti centrálnímu autobusovému nádraží. Při příjezdu z jiných směrů je situace horší a Vlastimil Kroupa řidičům radí, aby hledali místa k parkování v sídlištích při vjezdu do Plzně. »Hromadná doprava je poměrně rychlá,« doplňuje Kroupa.
- středa 5. dubna 2000