Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Podívejte se na alchymii pneumatik pro Formule 1

  13:30aktualizováno  13:30
Pneumatiky jsou jednou z nejkritičtějších součástí závodního monopostu. Pro vozy Formule 1 je exkluzivně vyrábí Pirelli. Italská značka dává nahlédnout do své kuchyně. Podívejte se, s čím musí vývojáři počítat při přípravě pneumatik na jeden závod.

Pirelli je oficiálním dodavatelem pneumatik pro Formuli 1. Kontrakt má podepsaný do konce roku 2016.

Týmům nabízí šest různých druhů pneumatik: čtyři úrovně tvrdosti slicků na suchý asfalt a dva pro mokrý okruh. Druhy pneumatik jsou odlišeny barevně: modré jsou do vody, zelené na vlhký asfalt, červené nápisy a pruhy mají na bočnicích nejměkčí suché pneumatiky, žluté jsou měkké, bílé "přechodné" a oranžové tvrdé. Před závody Pirelli oznamuje, jaké pneumatiky veze.

Připraveno je šest truhů pneumatik. Liší se použitím za mokra a sucha  a...

Fotogalerie

Inženýři, které u závodního oddělení Pirelli vede Paul Hembery, určují sestavu pneumatik pro závod podle výsledků oficiálního předsezónního testování. Z dvanácti dnů, které měly týmy před sezonou na okruhové zkoušky, musely jeden věnovat testům mokrých pneumatik. V průběhu sezony mají povolených osm dnů testů a z toho musí jeden věnovat zkouškám gum. Při testech jsou přítomní vývojáři výrobce pneumatik.

Výměna pneumatik v boxech je ve Formuli 1 otázkou několika sekund.

Výměna pneumatik v boxech je ve Formuli 1 otázkou několika sekund.





Nejčtenější

Fiamma Breschi
Čtení pro ženy: Enzo Ferrari dobýval svou životní lásku 30 let. Marně

Získal snad všechno, co si umanul, jen ženu svého srdce nikdy nedobyl. Dáma jménem Fiamma Breschi byla jednou z osobností v pozadí Scuderie Ferrari Formule 1....  celý článek

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.