Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Podívejte se na alchymii pneumatik pro Formule 1

  13:30aktualizováno  13:30
Pneumatiky jsou jednou z nejkritičtějších součástí závodního monopostu. Pro vozy Formule 1 je exkluzivně vyrábí Pirelli. Italská značka dává nahlédnout do své kuchyně. Podívejte se, s čím musí vývojáři počítat při přípravě pneumatik na jeden závod.

Pirelli je oficiálním dodavatelem pneumatik pro Formuli 1. Kontrakt má podepsaný do konce roku 2016.

Týmům nabízí šest různých druhů pneumatik: čtyři úrovně tvrdosti slicků na suchý asfalt a dva pro mokrý okruh. Druhy pneumatik jsou odlišeny barevně: modré jsou do vody, zelené na vlhký asfalt, červené nápisy a pruhy mají na bočnicích nejměkčí suché pneumatiky, žluté jsou měkké, bílé "přechodné" a oranžové tvrdé. Před závody Pirelli oznamuje, jaké pneumatiky veze.

Připraveno je šest truhů pneumatik. Liší se použitím za mokra a sucha  a...

Fotogalerie

Inženýři, které u závodního oddělení Pirelli vede Paul Hembery, určují sestavu pneumatik pro závod podle výsledků oficiálního předsezónního testování. Z dvanácti dnů, které měly týmy před sezonou na okruhové zkoušky, musely jeden věnovat testům mokrých pneumatik. V průběhu sezony mají povolených osm dnů testů a z toho musí jeden věnovat zkouškám gum. Při testech jsou přítomní vývojáři výrobce pneumatik.

Výměna pneumatik v boxech je ve Formuli 1 otázkou několika sekund.

Výměna pneumatik v boxech je ve Formuli 1 otázkou několika sekund.





Nejčtenější

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Další z rubriky

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Na dovolené ve Francii pozor, pokuta za vámi dorazí do Česka

Francie a Česká republika začnou ode dneška sdílet informace o dopravních přestupcích, informovalo francouzské ministerstvo vnitra. K českým řidičům, kteří se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.