Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Po čem ženy touží: drsný Švéd, hravý Ital

aktualizováno 
Anketa Auto.iDNES.cz o ženské auto roku 2008 zná vítěze. Podle čtenářů je letos nejlepším autem pro ženu Fiat 500. To NEJ auto, které se loni čerstvě objevilo na silnicích, je z čistě ženského pohledu Volvo XC70. Mohutný kombík, který se nezalekne závěje ani polňačky, nebo nekonečně stylová italská kabelka? Výběr je na vás, milé dámy, letos frčí obojí.

Volvo XC70 | foto: Volvo

Jak si auta vybírají ženy? Některé podezíráme z toho, že auta rozlišují jen podle barev, v jiných případech podle cenovky. Některé se ale naopak v líčení řidičských zážitků a technických údajů přímo vyžívají a předčí ve svém nadšení mnohé muže.

V letošním ročníku Ankety o ženské auto roku měli čtenáři na výběr z dvacítky aut, která v průběhu posledního roku vstoupila na český trh. Pestrá čistě ženská porota pak vybírala z finálové desítky vzešlé z čtenářského hlasování. - VÝSLEDKY ZDE

To NEJ auto pak vybírala porota, ve které se setkaly velmi různorodé ženy: moderátorka Kateřina Kristelová, modelka a moderátorka Jitka Kocurová, pilotka Marie Kuncová, bikerka Tereza Huříková, šéfka zpravodajství iDNES.cz Naděžda Petrová, šéfredaktorka magazínu ONA DNES Lenka Tréglová, plukovnice Lenka Mendlíková a konečně válečná reportérka Petra Procházková.

Na výběr bylo mezi ladným Audi A5, hravým kabrioletem doplňujícím nejmenší řadu 1 od BMW, nechyběla stylová miniatura od Fiatu s všeříkajícím označením 500. Do finále se dostal i slovenský bestseller korejské automobilky Kia - třídveřový pro_cee´d.

Malá auta ještě zastupovala Mazda 2 společně s novou Škodou Fabia. Na titul ženské auto roku 2008 si dělal nárok také netradiční stylový kombík Mini Clubman. Klasicky strižené vozy ovšem s vytříbenou technikou reprezentovala pro Subaru převratná impreza, hrubou sílu neohroženého seveřana přivezlo mohutné Volvo XC70 a desítku (abecedně) uzavíral VW Tiguan.

Vítězem je...
Volvo XC70. Mohutný kombík, který rozdává pocit robustnosti a bezpečí, oslovil porotu nejvíc. Švédský vůz, který má s pohonem všech kol už ve druhé generaci lehce nakročeno mezi SUVčka (tedy auta do lehkého terénu), dostal od poroty nejvíc hlasů. Ostatní hlasy porotkyň šly pokaždé za jiným autem, shodu našly pouze a právě ve volvu.

Válečná reportérka Petra Procházková má jasno: "Jednoznačně volvo... Je to moje oblíbená značka ještě z dob, kdy jsem pobývala v Rusku. Mám ráda jejich sílu a přitom to není auto pyšné a namyšlené. Je prostě ´primitivně´ silné... robustní, to já mám u aut ráda."

"Volvo nastartuješ v třicetistupňovém mrazu a jezdí i ve vedru, projela jsem s ním zavěje i kupky hnoje, prostě volvo a hotovo."

Ani letos se porota neshodla s výsledky čtenářského hlasování. Čtenáři iDNES.cz by nejraději ženy viděli v roztomilém a stylovém retru Fiat 500.

Ke krásné ženě patří krásné auto a krásná auta umí stavět Italové. Tak to vidí čtenáři, loni u nich vyhrála italská krasavice Alfa Romeo 8C Competizione. Porota žen se naopak zhlédla v robustním SUVčku Audi Q7. - VÍCE ZDE

Fiat 500

Jak hlasovala ženská porota. A jaký mají její členky vztah k autům?

Kateřina Kristelová
Kateřina Kristelová na valentýnském večírku
Vybrala jsem si volvo. Líbí se mi, protože je velké a bezpečné a nemusela bych se bát v pražských ulicích agresivních řidičů. Volvo je pro mě zárukou kvality.

Jitka Kocurová
Jitka Kocurová

Můj hlas dostane určitě Audi A5. Nádherné a hlavně bezpečné autíčko, ještě k tomu kupé. Když jsem ho viděla poprvé, úplně mě ohromilo. Ta nádherná linie světel... Kdybych měla peníze nazbyt, tak bych určitě neváhala.

V malých autech se necítím bezpečně, sice se s nimi dobře parkuje, ale stejně bych určitě vždy dala přednost bezpečí...

Marie Kuncová
Marie Kuncová

U mě vítězí Volvo XC 70. Při výběru auta stavím na první místo bezpečnost a tato značka ji zaručuje. V současné době vlastním volvo. Vzhledem k tomu, že společně s manželem dojíždíme za prací po dálnici D1, potřebujeme vůz, který zvýší pravděpodobnost, že se vrátíme domů zdraví.

Tereza Huříková
Tereza Huříková

Hlasuji pro Mazdu 2, i když to audi taky není k zahození... pro nás slečny.

Naděžda Petrová
Naděžda Petrová
Vybrala bych si MINI Clubman. Působí sice na první pohled jako auto malé, nicméně zevnitř tento pocit mizí. Pro ženskou s dlouhýma nohama je vůz neobyčejně komfortní. Navíc je neobyčejně živý. Ideální do města, s jeho rozměry se poměrně pohodlně parkuje.
 
Do města dávám přednost vozu menšímu. Protože v něm člověk netráví dlouhé hodiny, je pro mě na úkor extra pohodlí přednější, že se ním dá snadno prokličkovat, vejít se mezi zaparkovaná auta a potřebný nákup taky zvládne. Navíc ve městě i míň žere než velký vůz. Na dlouhé cesty, zejména do zahraničí, se ale radši vydám ve velkém voze.

Momentálně je sice mým favoritem Renault Mégane II Grandtour, ale kdyby bylo po mém, tak nevylezu z Volkswagenu Touareg. A dovolená snů? Tu si představuji v depu Renaultu při závodech F1.

Lenka Tréglová
Lenka Tréglová

Přestože Volvo XC70 je nádherné a superpraktické a MINI Clubman je stylový a originální, můj tip na auto roku je Fiat 500. Nostalgicky mi připomíná můj první vůz, protože zachoval základní linii, a do pražského provozu není nic praktičtějšího. Takže "brouček".

Petra Procházková
Petra Procházková
Volvo jednoznačně. Je to moje oblíbená značka ještě z dob, kdy jsem pobývala v Rusku. Do těch drsnějších podmínek je ideální. Navíc já mám ráda auta drsná, silná a taková jakoby primitivní - v dobrem slova smyslu. Jako muže... také mám ráda přímočaré, nekomplikované a drsné muže.

Volvo nastartuješ v třicetistupňovém mrazu a jezdi i ve vedru, projela jsem s ním zavěje i kupky hnoje, proste volvo a hotovo.

Lenka Mendlíková
Plukovnice Lenka Mendlíková

Nejvíce se mi líbí VW Tiguan. Myslím, že by splnil hned několik mých představ. Cítila bych se v něm bezpečně, je dostatečně prostorné jak pro převoz rodiny, tak nákupů. Pohodové by něm byly výletní i dovolenkové cesty. Navíc v takovém autě žena určitě přitahuje i pozornost a vzhledem k jeho mohutnosti vyniká její křehkost.

Autor:




Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.