Lancer EVO VII, tedy stroj se kterým se úspěšně proháněl Fin Tommi Mäkinen po tratích světových rallye, vychází z nové generace vozů Cedia/Lancer. V Japonsku se začal prodávat již počátkem února 2001. Celkem by se v dané sérii mělo vyrobit 10 000 vozů, z nichž část využijí automobiloví závodníci při závodech na okruzích, do vrchu a zejména v automobilových soutěžích ve skupině A a N, kde je lancer velmi populární.
Ani civilní verze Lancer Evo VII RS si však se soutěžním speciálem nijak nezadá. Lancer Evo VII se stává s trochou nadsázky zbraní s poznávací značkou. Dodává se na individuální objednávku ve dvou provedeních: RS a RS II. První je určeno spíše pro přestavbu k automobilovým závodům a soutěžím, zatímco druhé (vybavené dokonce klimatizací) je vybaveno pro provoz na běžných komunikacích.
Sedmá řada sportovních lancerů je vybavována "nadupaným" dvoulitrovým turbomotorem o výkonu 206 kW (280 koní), kterého dosahuje při 6500 ot/min, přičemž u tohoto motoru dosáhly japonští vývojáři maximálního točivého momentu 383 Nm při 3500 ot/min. Tento motor udělí přes třináctset kilo těžkému stroji maximální rychlost 253 kilometrů v hodině a zryhlí na stovku během necelých pěti vteřin, výrobce dokonce uvádí hodnotu 4,8 sekundy.
Pro sportovní vozy od Mitsubishi mluví i úspěchy na kolbištích světové rally. Mezi roky 1996 a 1999 totiž za volantem sedící Fin Tommi Makinen získal titul v kategorii značek, přičemž v ročníku 98 se mu navíc podařilo získat prvenství i v soutěži jednotlivců. V případě, že máte zhruba tři čtvrtě miliónu, můžete se s pomocí "civilního" lanceru alespoň částečně vcítit do role obdivovaných pilotů světového šampionátu.