"Večer v hospodě jsme si řekli, že se bude dělat limuzína. No a ráno se šlo na to. Padly na to tři škodovky," vzpomíná mluvčí klubu JOS (Jezdců opatovských silnic) Petr Pour. A jak se trojice aut proměnila v jedno dlouhé? Torza dvou škodovek "stovek" a jedné "tisícovky" do sebe mechanici nejprve natlačili jinými auty. "Pak se všechno jen posvařovalo do sebe a vyztužilo trubkami," ukazuje Pour. Za čtyři dny bylo hotovo.
Podomácku sestrojené auto s originálním škodováckým motorem jezdí maximálně šedesát kilometrů v hodině. V zatáčkách musí být její řidič kvůli délce obezřetný. "Všechno funguje: světla, brzdy, stěrače, jen se podívejte," ochotně předvádí členové klubu. O existenci netradičního vozu vědí i policisté. Také u nich se výrobek setkal s neskrývaným zájmem. "Když limuzínu viděli poprvé, tak ji asi čtyřikrát objeli dokola, aby si všechno pořádně prohlédli. Říkali, že je to dobrý nápad. Když je střízlivý řidič, tak není problém," smějí se mechanici.
Šestimetrový černý kolos s neprůhlednými bočními okny vyjíždí jen svátečně. "Jezdíme tím na pivo, vozíme ženský, už jsme v tom měli i sud piva, no, dělo se tady už leccos," shrnuje jeden z členů klubu. Dá se mu věřit. Uvnitř limuzíny je mnoho místa, mezi sedadly je dokonce stůl. "Asi tam dáme i televizi." Recesisté neuvažují, že by prostorný stroj nabídli Hradu pro Václava Klause. "Ten by to asi nechtěl," míní Pour.
Jeden z jejích tvůrců sedí ve své limuzíně |
Po silnicích Třebíčska jezdí "prezidentská" limuzína |
Parta nadšenců pózuje u svého výtvoru |
Vůz se skládá z torz tří starých škodovek |