Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podívejte se, jak se vrak Tatry 87 mění v nablýskaného krasavce

  13:40aktualizováno  13:40
Už takřka tři měsíce se vrak slavného vozu Tatra 87 mění v nablýskaného krasavce, byť do konečného bezvadného stavu má ještě hodně daleko. MF DNES a iDNES.cz sleduje renovační práce na legendárním aerodynamickém voze v kopřivnické restaurátorské firmě.

Renovace aerodynamického veterána Tatra 87 v kopřivnické firmě Ecorra | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Pracovníci firmy Ecorra jej zatím kompletně rozebrali a zbavili prorezavělých a neoriginálních dílů. Proběhla i kontrola geometrie karoserie a další práce. "Stále jsme ale na začátku," říká majitel firmy Vítězslav Hinner. Veterána teď čeká oprava karoserie, pak lakování a čalounění. Za necelý rok si jej bude moct vyzvednout majitel.

Tatra 87

Luxusní aerodynamická limuzína vyráběná automobilkou Tatra v letech 1937 až 1950 je následníkem modelu T 77 A.

V letech 1947-1950 s ní Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund podnikli cestu do Afriky a Jižní Ameriky.

"Nedávno se byl podívat, jak práce pokračují," dodává. Pravidelná kontrola není nic neobvyklého, Vítězslav Hinner ji sám doporučuje. "Vždycky je lepší, když zákazník vidí i postup. Když někomu řeknete, že oprava karoserie trvá 1 200 hodin, zdá se to strašně moc. Tak může vidět, co všechno jsme udělali," vysvětluje.

Vůz musí být ve stavu, v jakém kdysi opustil automobilku

Během "rekonvalescence" čeká vůz i kontrola původnosti jak samotného vozu, tak i motoru a karoserie. Jejich pravost ověří pracovníci v záznamech uvedených v zakázkové knize, která je uložena v Technickém muzeu v Kopřivnici. "Když se náhodou některé věci neshodují, protože vůz třeba prošel různými úpravami, tak se je snažíme dostat do původního stavu. A to podle dobové dokumentace."

LEGENDA T 87. Aerodynamická Tatra 87 se vyráběla v letech 1937 až 1950,...
Přesun vozu Tatra 87 z kopřivnického muzea do restaurátorské dílny.
ZAČÁTEK OPRAV. Tatra 87 se přesunuje z kopřivnického muzea do restaurátorské...

Tak vypadala Tatra 87 v květnu na začátku renovace.

Vůz z roku 1947 si u kopřivnické firmy nechal před třemi měsíci zrenovovat soukromý majitel z Česka.

Ještě jako vrak mohli automobil spatřit před časem návštěvníci Technického muzea Tatra Kopřivnice. Spolu s dalšími dvěma vozy tam dotvářel atmosféru výstavy fotografií Vladimíra Cettla zachycujících rozkládající se automobily.

JAKO SKLÁDAČKA. Díl po dílu se kompletovalo celé auto. Vše přitom muselo být...
PRESTIŽNÍ CENA. V anketě prestižního listu The New York Times zvítězila Tatra...
Renovace aerodynamického veterána Tatra 87 v kopřivnické firmě Ecorra.

Renovovaný unikátní vůz takřka čtvrt roku od zahájení prací

Tatra 87 se vyráběla v letech 1937 až 1950. Jde o luxusní vůz s aerodynamickou karoserií. Mezi její majitele patřil například básník Vítězslav Nezval. Proslula také jako vůz, kterým cestovatelé Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund projeli Afriku a Jižní Ameriku.

Právě Tatra 87 se stala překvapivým vítězem soutěže deníku The New York Times o veterána roku 2010. Finále klání se zúčastnilo třicet vozů, o kterých rozhodovalo zhruba devět tisíc hlasujících.

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.