Renovace aerodynamického veterána Tatra 87 v kopřivnické firmě Ecorra

Renovace aerodynamického veterána Tatra 87 v kopřivnické firmě Ecorra | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Podívejte se, jak se vrak Tatry 87 mění v nablýskaného krasavce

  • 26
Už takřka tři měsíce se vrak slavného vozu Tatra 87 mění v nablýskaného krasavce, byť do konečného bezvadného stavu má ještě hodně daleko. MF DNES a iDNES.cz sleduje renovační práce na legendárním aerodynamickém voze v kopřivnické restaurátorské firmě.

Pracovníci firmy Ecorra jej zatím kompletně rozebrali a zbavili prorezavělých a neoriginálních dílů. Proběhla i kontrola geometrie karoserie a další práce. "Stále jsme ale na začátku," říká majitel firmy Vítězslav Hinner. Veterána teď čeká oprava karoserie, pak lakování a čalounění. Za necelý rok si jej bude moct vyzvednout majitel.

Tatra 87

Luxusní aerodynamická limuzína vyráběná automobilkou Tatra v letech 1937 až 1950 je následníkem modelu T 77 A.

V letech 1947-1950 s ní Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund podnikli cestu do Afriky a Jižní Ameriky.

"Nedávno se byl podívat, jak práce pokračují," dodává. Pravidelná kontrola není nic neobvyklého, Vítězslav Hinner ji sám doporučuje. "Vždycky je lepší, když zákazník vidí i postup. Když někomu řeknete, že oprava karoserie trvá 1 200 hodin, zdá se to strašně moc. Tak může vidět, co všechno jsme udělali," vysvětluje.

Vůz musí být ve stavu, v jakém kdysi opustil automobilku

Během "rekonvalescence" čeká vůz i kontrola původnosti jak samotného vozu, tak i motoru a karoserie. Jejich pravost ověří pracovníci v záznamech uvedených v zakázkové knize, která je uložena v Technickém muzeu v Kopřivnici. "Když se náhodou některé věci neshodují, protože vůz třeba prošel různými úpravami, tak se je snažíme dostat do původního stavu. A to podle dobové dokumentace."

LEGENDA T 87. Aerodynamická Tatra 87 se vyráběla v letech 1937 až 1950,...
Přesun vozu Tatra 87 z kopřivnického muzea do restaurátorské dílny.
ZAČÁTEK OPRAV. Tatra 87 se přesunuje z kopřivnického muzea do restaurátorské...

Tak vypadala Tatra 87 v květnu na začátku renovace.

Vůz z roku 1947 si u kopřivnické firmy nechal před třemi měsíci zrenovovat soukromý majitel z Česka.

Ještě jako vrak mohli automobil spatřit před časem návštěvníci Technického muzea Tatra Kopřivnice. Spolu s dalšími dvěma vozy tam dotvářel atmosféru výstavy fotografií Vladimíra Cettla zachycujících rozkládající se automobily.

JAKO SKLÁDAČKA. Díl po dílu se kompletovalo celé auto. Vše přitom muselo být...
PRESTIŽNÍ CENA. V anketě prestižního listu The New York Times zvítězila Tatra...
Renovace aerodynamického veterána Tatra 87 v kopřivnické firmě Ecorra.

Renovovaný unikátní vůz takřka čtvrt roku od zahájení prací

Tatra 87 se vyráběla v letech 1937 až 1950. Jde o luxusní vůz s aerodynamickou karoserií. Mezi její majitele patřil například básník Vítězslav Nezval. Proslula také jako vůz, kterým cestovatelé Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund projeli Afriku a Jižní Ameriku.

Právě Tatra 87 se stala překvapivým vítězem soutěže deníku The New York Times o veterána roku 2010. Finále klání se zúčastnilo třicet vozů, o kterých rozhodovalo zhruba devět tisíc hlasujících.

,