Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podívejte se na skleník pro monackého knížete, pojede v něm na svatbu

  13:36aktualizováno  13:36
Monacký kníže Albert II se žení. Na svatbě s Charlene Wittstockovou jim bude sloužit speciálně upravený hybridní Lexus LS 600h L. Mohutná limuzína přišla o střechu nad zadními sedadly. Nahradil ji "skleník".

Lexus LS 600h L Landaulet pro monackou knížecí svatbu

Autům s takovým typem karoserie se říká laundaulet, dnes už mezi automobilkami a jejími zákazníky v oblibě není. Zlaté časy zažívaly landaulety mezi světovými válkami, dnes ho nabízí snad už jen Maybach (v jeho případě je otázka, zda mluvit o sériové výrobě).

Novodobá interpretace tohoto typu karoserie  bude k vidění 2. července v Monte Carlu ve svatební koloně.

Lexus LS 600h L Landaulet pro monackou knížecí svatbu

Namísto plátěné stahovací střechy budou novomanželé schovaní pří nečase průhlednou odnímatelnou "bublinou". Je z osm milimetrů tlustého polykarbonátu, váží 26 kilo a stavitelé ji objednali u specializované francouzské firmy, která vyrábí okna na helikoptéry. Nemá žádné výztuhy a je vyrobena z jediného kusu.

Pohon knížecího speciálu je stejný jako u standardního provedení. V hybridním systému spolupracuje pětilitrový osmiválec s elektromotorem, 395 koní pod kapotou vypije na sto kilometrů městské jízdy 11 litrů benzinu.

Lexus LS 600h L Landaulet pro monackou knížecí svatbu
Lexus LS 600h L Landaulet pro monackou knížecí svatbu

Přestavbu šéfovské limuzíny na knížecí kočár dostala na starosti karosárna Carat Duchatelet, která už víc než 40 let upravuje auta pro hlavy států, královské rodiny a pozadí celebrit. Belgická karosárna stavěla Lexus LS 600h L Landaulet víc než dva tisíce hodin.

Svatba v Monaku

Přijede Sarkozy a Maxová, William zůstane doma – čtete více

Přestavba neobnášela jen jednoduché "uříznutí střechy. Vývojáři modelovali, propočítávali, aby tělo víc než pětimetrového lexusu náležitě vyztužili.

Po svatbě landaulet Lexus zaparkuje v monackém oceánografickém muzeu.

Autor:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.