Autům s takovým typem karoserie se říká laundaulet, dnes už mezi automobilkami a jejími zákazníky v oblibě není. Zlaté časy zažívaly landaulety mezi světovými válkami, dnes ho nabízí snad už jen Maybach (v jeho případě je otázka, zda mluvit o sériové výrobě).
Novodobá interpretace tohoto typu karoserie bude k vidění 2. července v Monte Carlu ve svatební koloně.
Namísto plátěné stahovací střechy budou novomanželé schovaní pří nečase průhlednou odnímatelnou "bublinou". Je z osm milimetrů tlustého polykarbonátu, váží 26 kilo a stavitelé ji objednali u specializované francouzské firmy, která vyrábí okna na helikoptéry. Nemá žádné výztuhy a je vyrobena z jediného kusu.
Pohon knížecího speciálu je stejný jako u standardního provedení. V hybridním systému spolupracuje pětilitrový osmiválec s elektromotorem, 395 koní pod kapotou vypije na sto kilometrů městské jízdy 11 litrů benzinu.
Přestavbu šéfovské limuzíny na knížecí kočár dostala na starosti karosárna Carat Duchatelet, která už víc než 40 let upravuje auta pro hlavy států, královské rodiny a pozadí celebrit. Belgická karosárna stavěla Lexus LS 600h L Landaulet víc než dva tisíce hodin.
Svatba v MonakuPřijede Sarkozy a Maxová, William zůstane doma – čtete více |
Přestavba neobnášela jen jednoduché "uříznutí střechy. Vývojáři modelovali, propočítávali, aby tělo víc než pětimetrového lexusu náležitě vyztužili.
Po svatbě landaulet Lexus zaparkuje v monackém oceánografickém muzeu.