Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podoba elektrického Opelu Ampera odhalena

  11:00aktualizováno  11:00
Opel na autosalonu v Ženevě představí očekávaný koncept vozidla na elektrický pohon s názvem Ampera. Už nyní víme, jak bude vypadat.

Opel Ampera | foto: Evropský úřad pro průmyslový design

Z Evropského úřadu pro průmyslový design v poslední době uniklo už několik skic připravovaných automobilů. Zatím posledním únikem je podoba připravovaného konceptu Opelu Ampera na elektrický pohon. Kromě toho zaúřadovaly i fotoaparáty autošpionů.

Opel Ampera je postaven na stejném základu jako americký Chevrolet Volt. Jak dokazují uniklé skici, jedná se v případě opelu pouze o mírně upravený americký vůz. Změněny jsou pouze přední část a záď konceptu.

Opel Ampera

Na přídi zaujmou extravagantní průduchy pod předními světlomety. Jiná je samozřejmě přední maska. Na zádi najdeme jiné světlomety, jinak se oba vozy výrazně neliší. Další výraznou změnou je nový design litých kol.

Opel Ampera

Hlavní devizou připravovaného hybridního opelu je možnost ujet až 60 kilometrů na jedno dobití z běžné 230voltové elektrické zásuvky. Po ujetí 60 kilometrů nastupuje klasický spalovací motor, ten ale pouze dobíjí Li-Ion baterie.

Opel Ampera

Opel Ampera se v Ženevě představí jako koncept, který by se neměl příliš lišit od finálního provedení. Do prodeje se hybridní opel (a také Vauxhall) dostane až po uvedení Voltu na severoamerický trh. Reálně se tak jeví rok 2011.

Autoři:




Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.