Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kdo chce jaguarem do přírody, připraví si přes milion. První SUV F-Pace

  14:00aktualizováno  14:00
Automobilka z britského Coventry se na autosalonu ve Frankfurtu pochlubila produkční verzí modelu F-Pace, historicky prvním SUV značky. České zastoupení už prozradilo i ceny a příjemně jimi překvapilo. Jaguar pro výlety mimo asfaltový koberec startuje na částce 1 173 700 Kč.

Jaguar F-Pace vychází z konceptu C-X17, který automobilka představila před dvěma lety na stejném místě. Karosérie navržená týmem designérů pod taktovkou Iana Calluma se od showcaru příliš nezměnila a velmi podobné jsou i její rozměry. Crossover s kočkou ve znaku měří 4 731 milimetrů a díky karosérii vyrobené z hliníku, hořčíku a kompozitu váží v základním provedení jen 1 665 kilogramů.

Novinka navenek nezapře svůj původ, přesto jí nelze upřít jistou osobitost. Dlouhá kapota, krátké převisy, jednoduché a přitom dynamické křivky ale nenechají nikoho na pochybách, k jakému rodu tohle SUV patří. Jasný rukopis Jaguaru ostatně nesou i světlomety. Navzdory svým rozměrům působí karosérie celkem lehce a kompaktně, v porovnání s konkurenty od prémiové německé trojice téměř atleticky.

Fotogalerie

F-Pace bude prozatím v prodeji s trojicí pohonných jednotek. Základním motorem je vznětový čtyřválec řady Ingenium s výkonem 180 koní. Nabídku dieselových agregátů pokrývá ještě modernizovaný třílitrový šestiválec, který teď nabízí 300 koní a 700 Nm kroutícího momentu. Paleta zážehových jednotek zatím počítá výhradně s vidlicovým šestiválcem dopovaným kompresorem, který podle provedení produkuje 340 nebo 380 koní. Přeplňovaný dvoulitr s výkonem 250 koní dorazí později. S nejsilnější motorizací pod kapotou zvládne „terénní“ Jaguar sprint na stovku za 5,5 vteřiny a jeho rychlost je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.

Vyjma vznětového čtyřválce, který bude dostupný i s manuálním ústrojím, jsou všechny pohonné jednotky spojeny s osmistupňovou samočinnou převodovkou ZF. Verze s ručně řazenou šestistupňovou transmisí bude v nabídce i s pohonem jen zadních kol, všechny ostatní se spoléhají na přenos kroutícího momentu na obě nápravy skrze sofistikovaný systém AWD.

Jaguar F-Pace

Pohon všech kol funguje plně automaticky. Systém vyhodnocuje okamžité trakční a adhezní podmínky a v případě potřeby zapojuje do akce i kola přední nápravy. Adaptive Surface Responsem, který je obdobou systému Terrain Response od bratrské značky Land Rover, navíc skenuje terén a podle něj volí optimální nastavení vozu a rozložení hnací síly. Průchodnost terénem podporuje i světlá výška 213 mm a nájezdové úhly s hodnotou 25,5 stupňů vpředu a 26 vzadu. Solidní je na dané poměry i brodivost vozu 525 milimetrů.

Může vás zajímat

Jaguar S-Type 2.7 D 2008

Jaguar S-Type 2.7 D 2008

Cena 211.000,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Moderní podvozek, který využívá dvojité lichoběžníkové závěsy na přední nápravě a víceprvkovou nápravu Integral link vzadu, disponuje rozvorem 2 874 milimetrů. Levnější modely jsou vybaveny jednoduchými tlumiči, vyšší verze výbavy mají podvozek adaptivní. F-Pace jezdí standardně na osmnáctipalcových kolech, v závislosti na výbavě a motorizaci však může mít i kola o rozměru 22 palců.

Součástí výbavy jsou i moderní elektronické systémy. Standardem je Torque Vectoring systém, který přibrzďováním vnitřních kol zlepšuje průjezd zatáčkami, nebo elektrický posilovač řízení s variabilním účinkem. V nabídce nechybí ani systém nouzového brzdění s dvojicí kamer pro detekci objektů, systém pro udržování vozu v jízdních pruzích, prediktivní tempomat, systém pro čtení dopravních značek, asistent pro hlídání mrtvého úhlu a únavy řidiče, systém pro stabilizaci přívěsu a další elektronické vychytávky.

Jaguar F-Pace

Výbavu na úrovni má i prostorný pětimístný interiér. Samozřejmostí je kožené čalounění, všestranně elektricky nastavitelná sedadla s vyhříváním a ventilací, a celá řada efektních interiérových dekorů. Nechybí ani moderní infotainment s velkou dotykovou obrazovkou, wi-fi hotspot a konektivita s chytrými telefony, jejichž prostřednictvím lze ovládat i vybrané funkce vozu.

O aktuálních provozních vlastnostech vozu je řidič informován na velkém multifunkčním displeji v přístrojové kapličce, k dispozici je i laserový head-up displej. Pro nejnáročnější posluchače je připraven špičkový audiosystém Meridian se 17 reproduktory s celkovým výkonem 825 W. Pro zavazadla pasažérů je na zádi vyhrazen prostor o objemu 650 litrů, který lze sklopením asymetricky dělených zadních sedadel příležitostně rozšířit až na 1 740 litrů.

Jaguaru F-Pace bude v prodeji v pěti výbavových verzích Pure, Prestige, Portfolio, R-Sport a S. Výroba probíhá v továrně Land Roveru v britském Solihullu.



Témata: Jaguar




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.