Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kdo chce jaguarem do přírody, připraví si přes milion. První SUV F-Pace

  14:00aktualizováno  14:00
Automobilka z britského Coventry se na autosalonu ve Frankfurtu pochlubila produkční verzí modelu F-Pace, historicky prvním SUV značky. České zastoupení už prozradilo i ceny a příjemně jimi překvapilo. Jaguar pro výlety mimo asfaltový koberec startuje na částce 1 173 700 Kč.

Jaguar F-Pace vychází z konceptu C-X17, který automobilka představila před dvěma lety na stejném místě. Karosérie navržená týmem designérů pod taktovkou Iana Calluma se od showcaru příliš nezměnila a velmi podobné jsou i její rozměry. Crossover s kočkou ve znaku měří 4 731 milimetrů a díky karosérii vyrobené z hliníku, hořčíku a kompozitu váží v základním provedení jen 1 665 kilogramů.

Novinka navenek nezapře svůj původ, přesto jí nelze upřít jistou osobitost. Dlouhá kapota, krátké převisy, jednoduché a přitom dynamické křivky ale nenechají nikoho na pochybách, k jakému rodu tohle SUV patří. Jasný rukopis Jaguaru ostatně nesou i světlomety. Navzdory svým rozměrům působí karosérie celkem lehce a kompaktně, v porovnání s konkurenty od prémiové německé trojice téměř atleticky.

Fotogalerie

F-Pace bude prozatím v prodeji s trojicí pohonných jednotek. Základním motorem je vznětový čtyřválec řady Ingenium s výkonem 180 koní. Nabídku dieselových agregátů pokrývá ještě modernizovaný třílitrový šestiválec, který teď nabízí 300 koní a 700 Nm kroutícího momentu. Paleta zážehových jednotek zatím počítá výhradně s vidlicovým šestiválcem dopovaným kompresorem, který podle provedení produkuje 340 nebo 380 koní. Přeplňovaný dvoulitr s výkonem 250 koní dorazí později. S nejsilnější motorizací pod kapotou zvládne „terénní“ Jaguar sprint na stovku za 5,5 vteřiny a jeho rychlost je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.

Vyjma vznětového čtyřválce, který bude dostupný i s manuálním ústrojím, jsou všechny pohonné jednotky spojeny s osmistupňovou samočinnou převodovkou ZF. Verze s ručně řazenou šestistupňovou transmisí bude v nabídce i s pohonem jen zadních kol, všechny ostatní se spoléhají na přenos kroutícího momentu na obě nápravy skrze sofistikovaný systém AWD.

Jaguar F-Pace

Pohon všech kol funguje plně automaticky. Systém vyhodnocuje okamžité trakční a adhezní podmínky a v případě potřeby zapojuje do akce i kola přední nápravy. Adaptive Surface Responsem, který je obdobou systému Terrain Response od bratrské značky Land Rover, navíc skenuje terén a podle něj volí optimální nastavení vozu a rozložení hnací síly. Průchodnost terénem podporuje i světlá výška 213 mm a nájezdové úhly s hodnotou 25,5 stupňů vpředu a 26 vzadu. Solidní je na dané poměry i brodivost vozu 525 milimetrů.

Může vás zajímat

Jaguar S-Type 2.7 D 2008

Jaguar S-Type 2.7 D 2008

Cena 211.000,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Moderní podvozek, který využívá dvojité lichoběžníkové závěsy na přední nápravě a víceprvkovou nápravu Integral link vzadu, disponuje rozvorem 2 874 milimetrů. Levnější modely jsou vybaveny jednoduchými tlumiči, vyšší verze výbavy mají podvozek adaptivní. F-Pace jezdí standardně na osmnáctipalcových kolech, v závislosti na výbavě a motorizaci však může mít i kola o rozměru 22 palců.

Součástí výbavy jsou i moderní elektronické systémy. Standardem je Torque Vectoring systém, který přibrzďováním vnitřních kol zlepšuje průjezd zatáčkami, nebo elektrický posilovač řízení s variabilním účinkem. V nabídce nechybí ani systém nouzového brzdění s dvojicí kamer pro detekci objektů, systém pro udržování vozu v jízdních pruzích, prediktivní tempomat, systém pro čtení dopravních značek, asistent pro hlídání mrtvého úhlu a únavy řidiče, systém pro stabilizaci přívěsu a další elektronické vychytávky.

Jaguar F-Pace

Výbavu na úrovni má i prostorný pětimístný interiér. Samozřejmostí je kožené čalounění, všestranně elektricky nastavitelná sedadla s vyhříváním a ventilací, a celá řada efektních interiérových dekorů. Nechybí ani moderní infotainment s velkou dotykovou obrazovkou, wi-fi hotspot a konektivita s chytrými telefony, jejichž prostřednictvím lze ovládat i vybrané funkce vozu.

O aktuálních provozních vlastnostech vozu je řidič informován na velkém multifunkčním displeji v přístrojové kapličce, k dispozici je i laserový head-up displej. Pro nejnáročnější posluchače je připraven špičkový audiosystém Meridian se 17 reproduktory s celkovým výkonem 825 W. Pro zavazadla pasažérů je na zádi vyhrazen prostor o objemu 650 litrů, který lze sklopením asymetricky dělených zadních sedadel příležitostně rozšířit až na 1 740 litrů.

Jaguaru F-Pace bude v prodeji v pěti výbavových verzích Pure, Prestige, Portfolio, R-Sport a S. Výroba probíhá v továrně Land Roveru v britském Solihullu.



Témata: Jaguar


Nejčtenější

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq: benzinový základ jede jak vítr, 2,0 TDI 4x4 je sázka na jistotu

Kodiaq, první sedmimístná škodovka a hlavně novinka startující ofenzívu Škody v kategorii SUV. Vyzkoušeli jsme dvě diametrálně odlišné varianty a obě mile...  celý článek

Chyby ve videu Tesly
Testovací drahou autonomních aut bude dálnice mezi Brnem a Bratislavou

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Shodli se na tom ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a...  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Další z rubriky

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.