Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Počasí nemusí nutně znamenat stopku. Jak přežít podzim v jedné stopě

aktualizováno 
Skútr nebo motorka nemusí být sezonní záležitostí. Můžete jezdit do doby, než začnou být silnice kluzké a nebezpečné. Na trhu je v současné době celá řada výrobků, které vám pomohou chladné počasí ve zdraví přečkat, vaťák a staré noviny tak mohou zůstat doma.

Dva jednoduché doplňky v ceně pár stovek korun vám zajistí slušný komfort i v chladných dnech. | foto: Matěj Oliva, skutrmania.czpro iDNES.cz

Oblečení

Motocyklového oblečení je v současné době obrovský výběr a celá řada výrobců má v nabídce i speciální řady pro jízdu v zimě. Ale zpravidla stačí klasická bunda, ve které jezdíte v létě, s vepnutou zimní vložkou.

Fotogalerie

I v zimě byste měli dbát na bezpečnost a nosit oblečení alespoň se základními chrániči. V chladu a většinou i špatném počasí je totiž daleko větší pravděpodobnost nehody, než v létě.

Vyhřívané oblečení

Samostatnou kapitolou je pak vyhřívané oblečení. V nabídce výrobců jsou různé prvky od vyhřívaných rukavic přes vložky do bot až po vesty, které si vezmete pod moto oblečení. U vyhřívaného oblečení jsou dvě možnosti napájení. Buď můžete mít výbavu napájenou z baterií, nebo přímo z motorky.

Vyhřívané rukavice jsou  k nezaplacení, ale jejich zapojování před jízdou vám...

Vyhřívané rukavice jsou k nezaplacení, jejich zapojování před jízdou vám ale chvíli času zabere

U napájení z motorky sice odpadá péče o baterie, ale je s tím spojeno nepohodlí s připojováním kabelů, které omezují pohyb. Cenově se ceny vyhřívaného oblečení pohybují v řádech tisíců korun podle kvality a provedení.

Vyhřívané rukojeti

Vytápěné rukojeti mají několik stupňů vyhřívání.

Vytápěné rukojeti mají několik stupňů vyhřívání

Daleko rozšířenější a praktičtější je vyhřívání rukojetí. Cena sady se pohybuje od zhruba pěti set až po pět tisíc korun v závislosti na značce a provedení. Montáž je snadná a zručný motorkář ji zvládne sám. Rukojeti jsou napájeny přímo z baterie motorky a jejich výhřevnost se reguluje ovladačem na řídítkách. V chladném počasí nebo třeba v dešti jde o neocenitelného pomocníka.

Sloní uši

Pokud chcete mít ruce opravdu v teple, je ideální vyhřívané rukojeti doplnit o speciální kapsy, které brání prochladnutí rukou zvnějšku. Jejich montáž je velice jednoduchá a nezabere ani minutu.

I s kapsami na řídítkách můžete pohodlně ovládat startér i blinkry.
Nejúčinnější ochranou rukou jsou tzv. sloní uši, dají se nasadit na většinu...

Může se hodit

Potřebujete skůtr do města nebo čtyřkolku do terénu? Vyberte si ze všech kategorií motocyklů na Automodul.cz.

V kapsách se schovají všechny ovladače, a vás tak neomezují v řízení. Jejich cena se v závislosti na provedení pohybuje od pár stovek po zhruba dva tisíce korun.

Psí dečka

Hlavně na skútr se hodí doplněk, který chrání nohy. Jde o pevnou nepromokavou plachtu, která je navíc zateplená. Může být připevněná jen k pasu jezdce nebo i ke skútru. To je praktičtější při zastavování.

Plachta chrání před nepřízní počasí a udržuje spodní část těla v teple. Cena je zhruba od 500 do 5 000 korun.

Zimní pneumatiky

Zimní pneumatika na skútr

Novinkou posledních let jsou zimní pneumatiky pro motorky a skútry. Ty jsou v některých zemích dokonce v zimním období povinné. Jde o gumy s podobným vzorkem a směsí, jako mají automobilové zimáky. Mají mnohem lepší trakci na chladné vozovce a poradí si i s popraškem sněhu nebo mokrou vozovkou, ale rozhodně nenahradí suchou a teplou silnici v létě.

Jak jezdit v zimě

Jízda v chladném počasí je na motorce podobná jako v autě. Vše je třeba dělat především plynule. Ať už akcelerujete, brzdíte, nebo zatáčíte, musíte být velmi opatrní a vše dělat pomalu a bez zbrklostí. Při jízdě si nechávejte delší rozestupy, na mokré a chladné silnici máte delší brzdnou dráhu. V zatáčkách buďte opatrní při dávkování plynu. Počítejte také, že auta mají stejné podmínky jako vy a s motorkou na silnicích už moc nepočítají.

Autoři:




Nejčtenější

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Další z rubriky

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

Moderní dobu prozrazuje čirý světlomet.
První jízda na Jawě 350 OHC z Číny: mírný pokrok v mezích socialismu

Žádná motorka na silnici nepřitahuje tolik zájmu starších generací jako nová Jawa 350 OHC. Češi prostě Jawu stále milují a dotazy na cenu a původ motorky na...  celý článek

Václav Parus
Vzpomínka na velikána: Václav Parus byl legendou motocyklových závodů

O nadcházejícím víkendu 20. a 21. května se pojede legendární motocyklový silniční závod 300 zatáček Gustava Havla. Bude to letos smutný podnik a bude se hodně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.