Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Drsná kampaň v Belgii. Piráty silnic pozvali na jejich vlastní pohřeb

  15:00aktualizováno  15:00
V Belgii mají novou kampaň, jež má oslovit řidiče, kteří rádi jezdí rychle. Častí přestupci dopravních předpisů byli pozváni na místo, kde se měli setkat se svými přáteli, ale ocitli se na fingovaném vlastním pohřbu.

"Obecně spoty, které ukazují emoce druhých, fungují lépe než hororové scény či akce. Takže shledávám tento spot jako principiálně dobrý," komentuje belgickou kampaň dopravní psycholog z Centra dopravního výzkumu Petr Zámečník.

Ale upozorňuje, že je potřeba dodržet míru akceptovatelnosti. "Když to překročí určitou hranici, lidé poselství spotu odmítají, nepovažují za reálnou možnost, že by se jim to mohlo stát, nebo je to na ně příliš emočně zatěžující. Stává se, že při takových ukázkách brečí, ale je to příliš velký emoční šok na to, aby to mělo dlouhodobější efekt," vysvětluje.

Míra akceptovatelnosti drsných spotů se podle Zámečníka liší v rámci států a někdy i regionů. Například Britové jsou schopni vstřebat hororovější spoty než Středoevropané.

"U tohoto spotu záleží, pro jaké použití je určen. Jako nejvhodnější se jeví použití při skupinových diskusích nebo jako výukové video pro autoškoly," komentuje. Největší efekt měl podle něj na mladé lidi, kteří se samotného natáčení zúčastnili.

"O kampaních zaměřených na dopravní bezpečnost víme, že velká míra vystrašení, emoční zaplavení nebo humor příliš nefungují," uzavírá dopravní psycholog pro iDNES.cz.





Nejčtenější

Volkswagen GTI Clubsport
Všechno nejlepší! Golf GTI slaví čtyřicátiny. Clubsport je vrchol

Volkswagen Golf GTI není nejrychlejší z hot-hatchů. Není ani nejvýkonnější a na papíře nevyniká superlativy. Jenže o to lepší je v praxi. Tak zábavné auto pro...  celý článek

Porsche Macan Turbo
Úřady zkoumají, zda Porsche nepodvádělo s emisemi

Německé úřady vyšetřují, zda výrobce sportovních aut Porsche nepoužíval software manipulující s výsledky měření emisí výfukových plynů. Oznámil to Spolkový...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.