Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pojištění fabie patří k levnějšímu

aktualizováno 
- Šest tisíc korun ročně ušetří motorista na havarijním pojištění, pokud si místo Volkswagenu Polo pořídí jeho koncernovou sestru Škodu Fabia. Oba vozy přitom jsou vybaveny stejným dieselovým motorem SDI o objemu 1.9 litru. "Roli hraje nejen charakter škod a ceny náhradních dílů, ale také okolnost, jak která značka zajímá zloděje," vysvětluje rozdíl Miloš Velíšek z pojišťovny Allianz.
Nejméně na havarijním pojištění zaplatí majitel naftové felicie. U všech velkých pojišťoven se sazby vejdou do deseti tisíc korun. Ekonomické výhodnosti dieselových motorů nepřejí ceny povinného ručení. Motory s objemem 1900 cm3 se totiž posunují do dražší pojistné skupiny. Ročně motorista zaplatí kolem 5000 korun, zatímco například za Fiat Punto s nejslabším benzinovým agregátem se dává o polovinu méně.

Havarijní pojištění pro testované vozy (Kč) 1)

         Model         

 Cena  vozu

Česká pojišťovna

Česko-rakouská pojišťovna

Generali

Allianz

Škoda Fabia 1.9 SDI Classic

339 900

11 686

11 013

10 214

12 787

Škoda Felicia 1.9 D LX

289 900

9967

9393

8712

9694

Fiat Punto 1.9 D

339 900

20 129

15 418

13 298

16 002

Peugeot 206 1.9 D XR

349 900

20 721

15 871

16 552

18 667

VW Polo 1.9 SDI

370 000

21 911

16 783

17 502

18 966



Povinné ručení pro srovnávané vozy (Kč) 1)
Osobní automobil 1850-2500 ccm 5000 5055 5080 5064
Sazby pojistného při pětiprocentní spoluúčasti, pojištění zahrnuje krádež i havárii automobilu v tuzemsku i ve všech evropských zemích
Pramen: MF DNES


Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.