Pojišťovna Kooperativa neplní loňské sliby

Kdo by si ještě dnes nevzpomněl na pitoreskní motoristické postavičky z reklamní kampaně Kooperativy, které spolu s příslibem "dvou bonusů dobrého řidiče" zajistily ústavu pětinový podíl na trhu.
Kdo by si ještě dnes nevzpomněl na pitoreskní motoristické postavičky z reklamní kampaně Kooperativy, které spolu s příslibem "dvou bonusů dobrého řidiče" zajistily ústavu pětinový podíl na trhu. A tím i postavení druhé nejsilnější pojišťovny v počtu uzavřených smluv nového povinně-smluvního pojištění motorových vozidel na českém trhu. Motoristům, kteří nezpůsobí více než jednu dopravní nehodu, pojišťovna slíbila po roce slevu pojistného v celkové výši deseti procent. Nyní však - bez bližšího vysvětlení - rozesílá výzvy k platbě pro rok 2001, ve kterých přiznává bonus v "maximální výši, kterou umožňuje zákon": místo původních deseti je bezpečná jízda ohodnocena pouze pětiprocentním zvýhodněním.

"Může za to nečekaně prudké zvýšení sazeb pojistného, které stanoví Česká kancelář pojistitelů," tvrdí ředitel odboru komunikace pojišťovny Kooperativa Martin Diviš. "Žádná z pojišťoven si za této situace nedovolí stanovit základní pojistné vyšší, než je povinné minimum. V takovém případě nelze přiznat bonus větší než právě pět procent. Na to je zákon." Výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů Jakub Hradec to potvrzuje: "Minimální sazby pojistného jsou závazné pro všechny pojišťovny. Jejich výše je stanovena s ohledem na pokrytí současných i předpokládaných budoucích nároků spojených s vymáháním škod způsobených provozem motorových vozidel." Jakub Hradec však zároveň přiznává, že razantní navýšení pojistného pro rok 2001 nesouvisí jen s nepříznivou bilancí dopravních nehod, ale také s nutností umořit miliardové dluhy, které vznikly v minulých dobách. "Až padne regulace, dostanou klienti bonus v plné výši," ujišťuje Martin Diviš a hovoří o roku 2003, kdy by si pojišťovny měly určovat sazby pojistného samy. Motoristům však vadí samozřejmost, s jakou s nimi pojišťovna jedná. "Při získávání klientů hrál argument dvou bonusů rozhodující roli," tvrdí Martin Stach z Tábora, který vloni uzavíral za Kooperativu pojistné smlouvy. "I když rozumím důvodům, proč svým slibům pojišťovna nemůže dostát, nechápu, proč se lidem ani slůvkem neomluvila a situaci nevysvětlila."

Autor je spolupracovníkem redakce