Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pojišťovny: Řidiči neplatí povinné ručení často kvůli neznalosti

  9:53aktualizováno  9:53
Neplacení pojistného za pojištění odpovědnosti za provoz vozidla jsou pro pojišťovny nabízející tzv. povinné ručení problémem, který ale vzniká spíše kvůli neznalosti řidičů. Dlužné pojistné se pohybuje v řádu do deseti procent z celkového vybraného pojistného, řekl mluvčí Kooperativy Marek Vích. "Předpokládáme, že letos i v dalších letech bude podíl dlužného pojistného klesat," upozornil Vích. Mnoho klientů totiž podle něj nedluží pojistné záměrně, ale například prodali auto nebo změnili pojišťovnu, ale neoznámili změnu a jsou tedy registrováni jako dlužníci.

Z počátku existence produktu povinného ručení byl registrován poměrně vysoký počet pojistných smluv s dluhem na pojistném, ale při upomínkovém řízení bylo zjištěno, že k neplacení pojistného docházelo zejména z důvodu neznalosti veřejnosti o podmínkách placení pojistného a zániku pojištění, souhlasila mluvčí Allianz Kateřina Piro.

Pokud pojišťovna zjistí nezaplacení pojistného, odešle majiteli vozidla upomínku k zaplacení dlužné částky. Pokud ten do 30 dnů od doručení upomínky dlužné pojistné neuhradí, pojištění zaniká.

Pojišťovna Generali, která odhaduje podíl svých neplatičů na více než čtyři procenta, považuje tuto právní úpravu za nepříliš vyhovující. Je dlouhá doba, než dojde k zániku pojištění, a upomínku je nutné doručit do vlastních rukou, zatímco u jiných pojištění dojde k zániku pojistky ihned při nezaplacení pojistného, připomněla mluvčí Generali Martina Kurfirstová.

Je věcí pojišťoven, aby své dlužníky včas upomínaly, namítl šéf České kanceláře pojistitelů Jakub Hradec. Celý systém je poměrně dobře uzavřen a jde pouze o to, aby všechny subjekty vždy správně postupovaly, dodal.

Počet vozidel pojištěných na povinné ručení vzrostl v prvním čtvrtletí o 25.000 na 5,282 miliónu vozů. Povinně smluvní pojištění odpovědnosti za provoz vozidla provozuje po demonopolizaci systému třetím rokem 12 pojišťoven.

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.