Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pokuty jsou malé, stěžuje si šéf dopravní policie

  12:27aktualizováno  12:27
Republikový šéf dopravních policistů Zdeněk Bambas přiznává, že jeho lidé dnes nemají příliš mnoho šancí bojovat proti rychle jedoucím řidičům. "Ve světě už přišli na to, co je nejúčinnější. U nás na to čekáme," prohlašuje.

Co brání policii, aby více hlídala rychlost na silnicích?

Především lepší technické vybavení a mizerná legislativa. Jestliže vás například policie načapá, že před školou jedete 170kilometrovou rychlostí, hrozí vám tak akorát malá pokuta. Každopádně vám nehrozí zákaz řízení auta. 

Takže se vás řidiči nebojí?

Bohužel, většina ne. Řidiči jsou lehkomyslní. V mohutném autě, obloženém airbagy, nemají strach, že by se jim něco stalo.

Ani pokut se nebojí?
Tomu, kdo má auta za půl milionu a více, nedělá problém zaplatit pokutu. Ten, kdo jezdí velmi rychle, musí přijít na místě o řidičák. Kdyby prošel parlamentem bodovací systém, situace na silnicích by se určitě zlepšila.

Takže podstatně vyšší pokuty smysl nemají?
Pokuty mají smysl, ale spíše pro lidi s nižšími příjmy. Když dáte řidiči v žigulíku vysokou pokutu, tak ví, že jeho děti budou jíst doma maximálně topinky.

Pokud jde o zastaralou techniku, co vám nejvíce chybí?
Nejvíce postrádáme ruční laserové měřice rychlosti. Je to taková pistole s kamerou, kterou by mohl snadno obsluhovat jediný policista. 

Kolik jich máte?
Ani jednu. 

Ale objednali jste si je vůbec?
Ano, budeme jich mít dvacet, ale chtěli jsme jich minimálně sto. Kdybych spočítal to, co bylo v minulosti dopravní policii slíbeno, mohli bychom si za to koupit letadlovou loď.

Kolik policejních aut vlastně denně kontroluje rychlost na silnicích?
Dá se říct, že v každém okrese by to měla být alespoň jedna hlídka. 

Není to málo?
Samozřejmě je. Ale řešení opravdu není v navyšování hlídek.

V čem tedy?
Jak říkám, v lepších zákonech a v používání automatických kamer s radary. Ve světě už na to opravdu přišli.

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.