Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Poláci chystají motorku. Romet 249 Division

aktualizováno 
Překvapení před zimním spánkem připravila motorkářům polská značka Romet. Chystá novou dvěstěpadesátku.

Romet 249 Division | foto: Romet

Romet se dosud zabýval dovozem čínských motocyklů, čtyřkolek a skútrů, v zásadě podobných těm, které se pod různými značkami prodávají i v Česku. S jídlem roste chuť, a tak se na motoveletrhu v Miláně premiérově objevil nový model, nazvaný 249 Division. Polský by samozřejmě měl být jen design, výroba bude zřejmě probíhat na Východě.

K pohonu slouží dvouválcová řadová 250, chlazená vzduchem, případně se plánuje alternace polovičním jednoválcem. Výkony Romet neudává, ale ty by se neměly příliš lišit od běžných čínských dvěstěpadesátek, které se montují třeba i do chopperů. Převodovka má 5 stupňů. Na stroji lze najít poměrně progresivní řešení, například přední vidlici upside-down nebo zadní centrální tlumič.

Vyloženě předimenzovaně působí dvojitá přední kotoučová brzda s průměrem 320 mm, i když brzdiče jsou jen dvoupístkové. Dalším překvapivým technickým údajem je i velikost nádrže na 23 litrů. Pokud by to konstruktéři mysleli vážně, stala by se z Divisionu neobvykle vytrvalá motorka. I při těžké ruce dojezd musí hravě překročit 500 km, stopětadvacítka by mohla při troše citu ujet bez tankování 1000 km. Otazníky se však budou vznášet nad ovladatelností plně natankované motorky, která má celkem vážit 144 kg...

Romet 249 Division

Trochu úsměvně působí zařazení hlavního i bočního stojánku mezi doplňkové vybavení. Palubní deska by měla obsahovat digitální displej s ukazatelem zařazeného rychlostního stupně a analogový otáčkoměr.

Samotný vzhled není na první polskou moderní motorku špatný, z přední partie je nicméně cítit silná inspirace modelem Suzuki GSR600. Horší to však může být se zpracováním, na milánském motoveletrhu vystavovaný prototyp byl zjevně šitý horkou jehlou.

Junáci z Polska

Polsko si s motocykly spojuje asi málokdo, přesto se v Polsku vyráběly. Začátkem 60. let to byl Junák, třistapadesátka OHV, z nichž některé kusy byly dovezeny i k nám a jsou dodnes předmětem obchodování mezi některými veteránisty.

Od 70. let byla největším polským výrobcem značka WSK, vyrábějící v desetisícových sériích, k nám se však oficiálně nedovážely. Základem byl motor 175 kubíků s výkonem asi 14 koní.

Začátkem 90. let minulého století se ještě chvíli objevovaly zprávy o tom, že by se v Polsku měly licenčně vyrábět silnější emzety, údajně dokonce "nedovyvinutá" MZ 500. Z toho však sešlo a výrobní linka na ETZ 251/300 se ocitla v Turecku.

Autoři:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Masivní odlitek z hliníkové slitiny tvoří páteř japonského supersportu.
Slavná Honda CBR Fireblade slaví, dnes je to počítač na kolech

Model Fireblade slaví v letošní sezoně neuvěřitelné pětadvacáté výročí své existence. A protože čtvrt století je skutečně slušný kus života, rozhodla se Honda...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.