Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Polepšený mafián. Nepřehlédnutelný Chrysler 300C vypadá hodnější

  13:00aktualizováno  13:00
Jeden z největších amerických sedanů přijde v příštím roce s mnoha inovacemi. Uhlazenější vzhled a lepší interiér mají přilákat nové zákazníky. A to nejenom v USA, ale i v Evropě, kde je největší sedan Chrysleru vcelku populární.

Chrysler 300C patří mezi takzvané full size sedany, v překladu velká auta. V Evropě se do této kategorie řadí největší modely německých automobilek. Jenže třístovka není žádný prémiový vůz, v USA startuje v přepočtu asi na půl milionu korun a ani u nás se jeho cena neblíží stejně velkým německým autům.

Chrysler 300 2011

Dřív byly velké sedany americkým automobilovým standardem, dnes jsou to jen ty největší modely automobilek. Většina produkce patří menším autům a dokonce i minivozům typu Ford Fiesta. Samozřejmě nepočítaje velké pick-upy a teréňáky. A tak se zbylí mohykáni musí hodně snažit, aby stoupající ceny ropy a ekologické nálady přežili.

Pro modelový rok 2011 si Chrysler připravil pro svůj největší sedan docela výrazné změny. Ostatně bylo na čase. Prodává se už šest let, zájem kupujících výrazně klesl a příbuzný Dodge Magnum, tedy třístovka kombi se přestal vyrábět už před dvěma roky (kombi se v Evropě prodává pod značkou Chrysler).

Chrysler 300 2011

Chrysler 300C se uvedl robustním designem, kterému vévodil vysoký ponton a v poměru k němu velmi malá okna. Auto, především v černém laku, tak někomu připomíná tank, jiný za jeho tmavými skly může vidět mafiánská esa, která se řítí městem do akce. Přední maska s dvojitými světly pak mohla vzdáleně připomínat luxusní rollsy.

Nový 300C se sice nezbavil vysokého pontonu s malinkými bočními skly, ale zbytek se Chrysleru podařilo poměrně elegantně vyretušovat. Pokud začneme vpředu, tak maska s podélným žebrováním vypadá o chlup decentněji a hlavně kapota do ní plynule přechází. Ostatně, je také zaoblenější.

Nová světla mají jen jeden hlavní reflektor a přidávají diody pro denní svícení. Že méně je víc platí i pro nové mlhovky, které jsou menší a mají obdélníkový rámeček. Vedle pravé pak může být oko radaru pro adaptivní tempomat.

Chrysler 300 2011

Zaoblenější je i střecha, která nyní plynuleji přechází do čelního skla. Přes zjemnění celkového vzezření auta stále zůstalo místo na detaily, které mají zdůraznit robustnost. Patří mezi ně velká dvacetipalcová kola za příplatek nebo chromové kryty zpětných zrcátek. Pokud hledáme novinky v zadní části vozu, najdeme změněné svítilny s diodovými světly a opět zaoblené víko kufru.

Podobným razantním faceliftem jako exteriér prošel i interiér auta. Potěší lepší materiály i nový design přístrojové desky. Středovému panelu vévodí devítipalcový multifunkční displej s navigací Garmin. Zákazníci se mohou těšit na nové kožené sedačky s vyhříváním i chlazením, ovšem jen za příplatek.

Pod kapotou zůstanou na americkém trhu dva motory, do Evropy pravděpodobně přijde nová 300C ještě s dieselem. Otázkou je, jestli s dieselem od Mercedesu, jako je tomu u současné verze auta. Benzinový "slabší" motor je šestiválec Pentastar o objemu 3,8 litru a výkonu 292 koní, výkonnější variantou je 5,7litrové HEMI V8 s výkonem 360 koní. Nová třístovka bude v základní verzi, stejně jako současný model, zadokolka, za příplatek pak bude i varianta s pohonem všech kol. A dodejme, že americké verze se dodávají s automatickou šestistupňovou převodovkou, u vyšších verzí i s manuálním řazením pádly pod volantem.

Nový Chrysler 300C modelového roku 2011 se dočká premiéry na lednovém autosalonu v Detroitu a do prodeje zamíří krátce po něm. V Evropě pak pravděpodobně bude dostupný od poloviny roku.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 500 km, diesel
1 064 219 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.