Chrysler 300 2011

Chrysler 300 2011 | foto: Motor Trend

Polepšený mafián. Nepřehlédnutelný Chrysler 300C vypadá hodnější

  • 48
Jeden z největších amerických sedanů přijde v příštím roce s mnoha inovacemi. Uhlazenější vzhled a lepší interiér mají přilákat nové zákazníky. A to nejenom v USA, ale i v Evropě, kde je největší sedan Chrysleru vcelku populární.

Chrysler 300C patří mezi takzvané full size sedany, v překladu velká auta. V Evropě se do této kategorie řadí největší modely německých automobilek. Jenže třístovka není žádný prémiový vůz, v USA startuje v přepočtu asi na půl milionu korun a ani u nás se jeho cena neblíží stejně velkým německým autům.

Chrysler 300 2011

Dřív byly velké sedany americkým automobilovým standardem, dnes jsou to jen ty největší modely automobilek. Většina produkce patří menším autům a dokonce i minivozům typu Ford Fiesta. Samozřejmě nepočítaje velké pick-upy a teréňáky. A tak se zbylí mohykáni musí hodně snažit, aby stoupající ceny ropy a ekologické nálady přežili.

Pro modelový rok 2011 si Chrysler připravil pro svůj největší sedan docela výrazné změny. Ostatně bylo na čase. Prodává se už šest let, zájem kupujících výrazně klesl a příbuzný Dodge Magnum, tedy třístovka kombi se přestal vyrábět už před dvěma roky (kombi se v Evropě prodává pod značkou Chrysler).

Chrysler 300 2011

Chrysler 300C se uvedl robustním designem, kterému vévodil vysoký ponton a v poměru k němu velmi malá okna. Auto, především v černém laku, tak někomu připomíná tank, jiný za jeho tmavými skly může vidět mafiánská esa, která se řítí městem do akce. Přední maska s dvojitými světly pak mohla vzdáleně připomínat luxusní rollsy.

Nový 300C se sice nezbavil vysokého pontonu s malinkými bočními skly, ale zbytek se Chrysleru podařilo poměrně elegantně vyretušovat. Pokud začneme vpředu, tak maska s podélným žebrováním vypadá o chlup decentněji a hlavně kapota do ní plynule přechází. Ostatně, je také zaoblenější.

Nová světla mají jen jeden hlavní reflektor a přidávají diody pro denní svícení. Že méně je víc platí i pro nové mlhovky, které jsou menší a mají obdélníkový rámeček. Vedle pravé pak může být oko radaru pro adaptivní tempomat.

Chrysler 300 2011

Zaoblenější je i střecha, která nyní plynuleji přechází do čelního skla. Přes zjemnění celkového vzezření auta stále zůstalo místo na detaily, které mají zdůraznit robustnost. Patří mezi ně velká dvacetipalcová kola za příplatek nebo chromové kryty zpětných zrcátek. Pokud hledáme novinky v zadní části vozu, najdeme změněné svítilny s diodovými světly a opět zaoblené víko kufru.

Podobným razantním faceliftem jako exteriér prošel i interiér auta. Potěší lepší materiály i nový design přístrojové desky. Středovému panelu vévodí devítipalcový multifunkční displej s navigací Garmin. Zákazníci se mohou těšit na nové kožené sedačky s vyhříváním i chlazením, ovšem jen za příplatek.

Pod kapotou zůstanou na americkém trhu dva motory, do Evropy pravděpodobně přijde nová 300C ještě s dieselem. Otázkou je, jestli s dieselem od Mercedesu, jako je tomu u současné verze auta. Benzinový "slabší" motor je šestiválec Pentastar o objemu 3,8 litru a výkonu 292 koní, výkonnější variantou je 5,7litrové HEMI V8 s výkonem 360 koní. Nová třístovka bude v základní verzi, stejně jako současný model, zadokolka, za příplatek pak bude i varianta s pohonem všech kol. A dodejme, že americké verze se dodávají s automatickou šestistupňovou převodovkou, u vyšších verzí i s manuálním řazením pádly pod volantem.

Nový Chrysler 300C modelového roku 2011 se dočká premiéry na lednovém autosalonu v Detroitu a do prodeje zamíří krátce po něm. V Evropě pak pravděpodobně bude dostupný od poloviny roku.