Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Za oslnění dálkovými světly do nich za trest musí hledět

  11:00aktualizováno  11:00
K originálnímu způsobu trestu a motoristické výchovy zároveň se odhodlala policie na jihu Číny. Bezohledné řidiče, kteří ostatní na silnici oslňují nepřepnutými dálkovými světly, nutí celou minutu zblízka zírat do naplno rozzářených reflektorů vozu.

„Provádíme tresty s využitím dálkových reflektorů,“ uvedli policisté dopravní policie z čínského Šen-čenu. Podle tamních sdělovacích prostředků řidiči za oslňování navíc dostanou pokutu 300 jüanů (asi 1080 korun).

„Byl jsem oslepen. Do Šen-čenu už se nikdy nevrátím,“ prohlásil po trestu světlem jeden z hříšníků. Za dvě hodiny od osmé do desáté večerní chytli policisté na sto stanovištích 932 řidičů oslňujících ostatní dálkovkami.

Policie s podobnou iniciativou přišla už v roce 2014, ale tehdy za ni sklidila vlnu kritiky. Přesto se policisté rozhodli kontroverzní metodu zopakovat, a tentokrát jsou reakce převážně pozitivní. Souhlasné komentáře připojilo několik dalších policejních stanic a podle průzkumu, který uskutečnil zpravodajský portál Sina, s tímto postupem souhlasí 90 procent dotázaných.

„Jsem jediný, kdo má pocit, že minuta je příliš krátká doba?“ napsal jeden z komentujících, a jeho příspěvek označilo za hodnotný dalších více než 12 000 uživatelů internetu. Podle dalších komentářů měla policie k podobnému kroku přistoupit „už dávno“, aby dala výchovnou lekci „sobeckým, bezohledným řidičům“.

Jen hrstka komentujících vyjadřuje obavy z toho, že intenzivní světlo reflektorů může potrestaným způsobit poškození zraku; o porušení lidských práv jde podle jedné jediné reakce.





Nejčtenější

Sraz Volkswagenů Brouk na pražském Vítkově
Praha plná brouků. Legendární auta na srazu sprintovala i plavala Vltavou

Už pošestnácté patřila Praha nejslavnějšímu autu světa. Broučí sraz v modřanském Freestyle parku byl i přes nepřízeň počasí opět náramná podívaná. Tradičním...  celý článek

Lancia Delta HF Integrale
Voltovy lancie v Česku osiřely. Fanatik legend rally tragicky zemřel

Postavou nevelký, soutěžáckým srdcem však velikán mezi nadšenci do světa rally a milovníky italské produkce zvláště. Na pohled nenápadný kouzelný dědeček, ve...  celý článek

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

Kolony na dálnici D11 před Prahou.
Stát zvažuje částečný zákaz předjíždění kamionů, zkoumá chování řidičů

Až dva kilometry za dálničním omezením by v budoucnu mohl platit pro nákladní auta zákaz předjíždění. S nápadem si pohrává ministerstvo dopravy, které už změnu...  celý článek

Kawasaki Z 650
Pokušitel i učitel. Kawasaki Z 650 okouzlí lehkostí a ovladatelností

V nabídce Kawasaki vyplnil Z 650 místo po superpopulární ER6n. To mu situaci rozhodně neusnadňuje. Svádí to k neustálému poměřování, ale stačí se projet a...  celý článek

Další z rubriky

Tatra Phoenix Präsident
Präsident je po 120 letech zpátky. Jako vyšňořená nákladní tatra

Před 120 lety, roku 1897, se představil první automobil se spalovacím motorem na území tehdejší rakousko-uherské monarchie, legendární NW Präsident. Z tehdejší...  celý článek

Ferrari 812 Superfast
Autofotka týdne: Nejsilnější ferrari všech dob je v Česku. Stále bez turba

Ferrari letos slaví 70 let od založení. Čím jiným uctít toto výročí než nejvýkonnějším a nejrychlejším dvanáctiválcem v historii? Zatím stále bez turba i bez...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
ANALÝZA: Čína je náš druhý domov, říkají světové automobilky.

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Přitočí se ke mně nenápadný chlapík a chce si povídat: „Jsem Leo Cai, odkud jsi? Já jsem partner Volkswagenu tady v Číně,“ podává mi ruku a pak vizitku. „Máme...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.