Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Policie je u méně nehod, pojišťovny jich evidují stále stejně

  9:47aktualizováno  9:47
V porovnání s loňským lednem pražští policisté vyjíždějí k dopravním nehodám o poznání méně. Rozdíl tvoří skoro tisícovka případů.

Ilustrační foto | foto: Jihomoravští hasiči

Není to ovšem tím, že by se ulice náhle naplnily samými neomylnými řidiči, pro které jsou pravidla silničního provozu svatá.

Bourá se stále, ale změnila se pravidla. Přesněji řečeno, změnila je policejní reforma platná od začátku letošního ledna.

Ještě nedávno stačilo, aby se auta na silnici jen mírně "ťukla", a už se muselo čekat, až se v dálce rozbliká policejní majáček a rozezní siréna. Bez policejního protokolu by se totiž peněz od pojišťovny nikdo nedočkal.

Ale teď? "Od 1. ledna tohoto roku nemusí lidé policii hlásit nehodu, kde škoda nepřesáhla sto tisíc korun," vysvětluje šéf pražského dopravního inspektorátu Pavel Švrčula. Podle něj to však zároveň není jediný důvod, proč má teď s nehodami policie méně práce. Podepisuje se na tom prý i počasí a překvapivě také ekonomická krize.

"Je zima, silnice nejsou tak dobře sjízdné a lidé jezdí opatrněji. Navíc se teď méně staví a ve městě se pohybuje méně nákladních aut," zamýšlí se Švrčula.

Aspoň je méně přesčasů

Že by se však dopravní policisté teď začali nudit, odmítá. Alespoň se tak prý trochu vyváží jejich dlouhodobý nedostatek.

"Máme dost starostí s Evropskou unií. K tomu pořádáme řadu bezpečnostních akcí. Tímto opatřením v zákoně se ale hlavně snížilo množství přesčasů," vysvětluje Švrčula. Změnu v zákoně si pochvalují i řidiči.

"Když jsme loni na jaře jeli na hory, bourali jsme. Nešlo o nic velkého. Letos by to bylo mnohem jednodušší. Policii bych ani nevolal. Tehdy jsme na ni čekali přes čtyři hodiny," vzpomíná Václav Martínek.

Takovou dobu už by dnes u svého havarovaného auta neměl strávit nikdo, ani kdyby škoda byla vyšší. "Menší množství případů jistě zkrátí dobu čekání," míní Švrčula.

Policie neví o polovině nehod

Komu však práce neubyla, jsou pojišťovny. Ty mohou potvrdit, že aktuální policejní statistiky už o reálném stavu na pražských silnicích nevypovídají. Naopak. "Ve skutečnosti máme hlášených nehod stále zhruba stejně. Reálně jejich počet výrazně neklesá," říká mluvčí České pojišťovny Václav Bálek. Částečně se nesrovnalosti mezi statistikami pojišťoven a policie projevily už loni, kdy byl limit zvýšen poprvé. Na padesát tisíc.

Formulář o nehodě

Ke stažení ZDE

Pokud nevoláte k nehodě policii, je nezbytné sepsat o ní záznam. Nejlépe v podobě Záznamu o dopravní nehodě





Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.