Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Policie někdy sama komplikuje dopravu

  18:04aktualizováno  18:04
Menších dopravních nehod, při nichž jde jen o "plechy", vyšetřuje policie každoročně desítky tisíc po celé republice. Ale mnohdy přitom působí rozpačitě...

Jak se ukázalo, řidiči, jimž nehoda a její následné vyšetřování komplikuje průjezd, často vidí právě v policistech ty, kteří dopravu bezohledně a zbytečně komplikují.

Třetina bezohledných

"Je to snad třetina nehod v Praze, kdy je očividné, že policejní vůz zbytečně brání v průjezdu a že sami policisté nedělají vůbec nic pro to, aby vrátili provozu plynulost," tvrdí Petr Kološ, který v roli motohlídky Radiožurnálu vídá i desítku podobných situací denně.

Tvrdí, že někteří policisté s ním odmítají vůbec komunikovat, takže ani není možné prostřednictvím rádia varovat další řidiče, jak dlouho bude vyšetřování nehody trvat. "Jednou mi dokonce vyhrožovali pokutou! Naprosto bezdůvodně. Ale to je všechno v lidech. Někteří policisté mají prostě pocit, že služební průkaz je něco jako odznak poloboha, a také s ním tak zacházejí," říká Kološ, který má s policií bohaté zkušenosti.

Za výtku mu vzali řidičák

Dobré slovo nemá pro policejní vyšetřovatele dopravních nehod ani profesionální řidič Miroslav Šmíd: "Občas musím kroutit hlavou, jak jsou sami policajti schopní dopravu zkomplikovat!

Jednou se mi v Kladně přihodila taková věc, když jsem je upozornil, že špatně stojí s autem. Vzali mi tehdy doklady a zpátky jsem je dostal až za tři měsíce!" Šmíd tvrdí, že šlo jen a jen o pomstu za to, že "si dovolil kritizovat policajty".

Chrání si záda

Policisté vidí problém samozřejmě zase ze svého pohledu. Podle policejního rady na Ředitelství služby dopravní policie Josefa Danišky si lidé neuvědomují, že policista na místě nehody, kde vzniká složitá dopravní situace, si umístěním služebního vozu vlastně chrání své zdraví a život.

Jednoduše řečeno: policejní auto má zajistit, aby strážníka třeba při měření brzdné dráhy nesrazilo projíždějící auto. "Tyto fotografie nejsou dostatečně průkazné," reagoval Daniška na obrázky, které zaslal čtenář jako důkaz policejní bezohlednosti.

Policejní rada sebe a své lidi hájí tím, že projíždějící řidič neví, v jaké fázi je vyšetřování nehody, a tudíž ani není schopen kvalifikovaně posoudit, zda je ještě na místě nehody zaparkovaný policejní automobil nutný, či nikoliv.

Lidé počkají

"Abych nemusel daleko chodit!" Taková byla lakonická odpověď řadového policisty, který v hlavním městě k nehodám často jezdí. Odpovídal jen za slib anonymity. Přiznává, že si místo k parkování služebního auta nijak moc nehledá. "Lidi prostě počkají," říká policista s udivující samozřejmostí v hlase. Rozhodně je dost kuriózní si představit, že by byl policista za nesprávné zaparkování služebního vozu svým nadřízeným postižen.

Modelový případ:

Místo: Praha, před nemocnicí Bulovka
Čas: 10. 6. 2003, 7.45 hodin
Stav: Podle tvrzení řidiče-fotografa policisté svým vozem stále blokují střední jízdní pruh, přestože vyšetřovací úkony (měření, fotografování apod.) byly již hotové, a nyní píší v autě protokol.
Důsledek: Stojící kolona v ranní špičce zhruba 1500 metrů dlouhá.

Policejní vůz se dnes kolem 07:45 srazil na náměstí I.P.Pavlova v Praze 2 s tramvají. Nikdo nebyl zraněn

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.