Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Policie občas měří rychlost tam, kde to není nutné

  12:54aktualizováno  12:54
Policejní hlídky měří někdy opravdu na místech, kde to není úplně nutné. Připouští to šéf republikové dopravní policie Zdeněk Bambas. "Není to ale kvůli vybírání pokut, ale kvůli bezpečnosti. Vhodných míst pro měření rychlosti je prostě málo," říká.

Zdeněk Bambas - šéf dopravní policie | foto: David VotrubaiDNES.cz

Jak se určují místa, kde policie měří rychlost?
Vybírají se ta nejrizikovější místa, kde řidiči často překračují rychlost. Je to ale složitější, protože ne všude se dá měřit a zároveň bezpečně zastavovat auta. S tím se bohužel nedá nic dělat, nemůžeme si dovolit způsobit při kontrole nehodu.

Řidiči kritizují dopravní policisty za to, že třeba měří rychlost hned za tabulí označující začátek obce, přestože je to k nejbližšímu domu několik set metrů. Co vy na to?
To se samozřejmě stát může, vyloučit to nedokážu. Ale je to hlavně kvůli důvodům, o kterých jsem mluvil předtím. Někdy to opravdu vypadá, že si práci zjednodušujeme, ale trvám na tom, že to tak není.

Už brzy budou pokuty za rychlost vyšší než dosud. Budete se tedy snažit chyb při kontrolách vyvarovat?
Především věřím, že změny v zákoně přimějí řidiče k větší kázni. Přestupků díky tomu bude méně, než je tomu nyní. Pak bude reálné, abychom chybující řidiče zastavovali přímo z našich aut. Prostě ho vyvedeme na místo, kde ho budeme moci bezpečně zastavit. Dnes je přestupků tolik, že to nejde.

Jsou policisté za pokuty honorováni?
Ne, při odměňování jednotlivých policistů to nehraje roli. Stejně tak neexistuje žádná norma, kolik mají vybrat pokut.

A je alespoň stanoveno, jak dlouho mají každý den policisté rychlost měřit?
V obci by měli být minimálně dvě hodiny denně.

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.