Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Policie přezbrojuje: Laserový radar změří i 250 km/h

aktualizováno 
Krabicím schovaným v houští a maskovanému policistovi už definitivně odzvonilo. Řidiči se budou na silnicích stále častěji potkávat s laserovými měřiči na trojnožce vzdáleně připomínajícím periskop.
Mikrovlnným radarům odzvonilo. Policie se nyní vybavuje laserovými měřiči - ilustrační foto

Mikrovlnným radarům odzvonilo. Policie se nyní vybavuje laserovými měřiči - ilustrační foto | foto: MF DNES

Policista při práci s laserovým měřičem ProLaser III vybere auto do hledáčku a zmáčkne spoušť.

Díky úzkému paprsku to může být i vozidlo jedoucí v koloně a do dvou sekund zná okamžitou rychlost. Ta se spolu se vzdáleností objeví na displeji. Měřit přitom může přední i zadní část karoserie.

Součástí radaru je většinou i digitální fotoaparát, který je schopen zachytit podobu řidiče i typ auta. Spolu s datem, časem přestupku a ulicí má policista nebo správní orgán veškeré potřebné důkazy o přestupku.

Cena za základní verzi měřiče bez DPH se pohybuje kolem půl milionu korun. "V této ceně je konfigurace zcela funkční a může se hned měřit,“ uvedl Libor Winkler, výkonný ředitel firmy Lavet.

"Nevědělo se, jestli budou městské policie moci měřit rychlost, proto si částky nestihly do rozpočtů začlenit. Dokoupí je později. Už nyní je poptávka po měřičích rychlosti velmi vysoká,“ doplnil Libor Winkler.

Laserový radar může měřit s přesností 3 kilometrů v hodině až do vzdálenosti 350 metrů. Změří auto jedoucí v rozsahu rychlosti 10 až 250 kilometrů za hodinu. Hlídka může měřit i přes sklo stojícího auta, řidiči navíc radar včas neodhalí detektorem.

Řidiči podle novelizovaného zákona už nebudou moci spoléhat na promlčení přestupku, když si například nevyzvednou zásilku. Bude-li správná adresa, správní orgán bude zásilku po uplynutí deseti dnů považovat za doručenou. "Domnívám se také, že si zaplacení pokut obce pohlídají,“ dodal Winkler.

Autoři:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.