Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Policie varuje před padělky dálničních známek

  15:47aktualizováno  16:11
Pokud se na nákup dálniční známky na letošní rok teprve chystáte, dávejte pozor. Policie objevila padělky známek pro osobní auta i náklaďáky. Platnost loňských dálničních známek končí posledního ledna 2008.

Dálniční známka pro rok 2008 - Na dálničních známkách pro rok 2008 je chybně "do 3,5 tun". | foto: iDNES.cz

"Pokud se chystáte zakoupit známku novou, navštivte raději osvědčená distribuční místa a věnujte nákupu náležitou pozornost," říká Pavel Hanták, tiskový mluvčí Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu (UOOZ), který společně s Ministerstvem dopravy ČR upozorňuje občany na novou sérii padělků.

Objevily se kopie celoročních kuponů jak pro vozidla do 3,5 tuny, tak nad 3,5 tuny. "Odhadujeme, že množství padělků můžeme počítat na tisíce," říká Hanták.

"I když se jedná o poměrně zdařilé padělky, pozorný zákazník je může odhalit i pouhým okem."

Padělané dálniční známky
Padělek DOLE

Na rozdíl od pravých kuponů je u padělků číslo kuponu na lícové straně mírně rozmazané a působí dojmem tučného písma.

Padělané dálniční známky
Padělek VPRAVO

Stejně tak hologram na lícové straně zcela neodpovídá originálu. Nejsnazší cesta k odhalení padělku však vede přes značku na rubové straně kuponu.

Padělané dálniční známky
Padělek VPRAVO

Oproti originálu, jehož barva je proměnlivá a mění se z tmavočervené do zelené, na padělcích má barvu neproměnlivou a narůžovělou.

"Při koupi dálniční známky si pečlivě uschovejte doklad o koupi. Pokud zjistíte, že jste se již stali obětí podvodníků, obraťte se na nejbližší policejní služebnu," uzavírá mluvčí policie.

Platnost loňských dálničních známek končí posledního ledna 2008. Nové známky platí do 31. ledna 2009. Jízda po dálnici letos vyjde dráž. Majitelé osobních aut za nový kupon zaplatí 1000 korun. Pro auta nad tři a půl tuny je cena 8 tisíc korun.

Autor:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.