Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Policie: ženy za volantem nejsou horší než muži

  11:13aktualizováno  11:13
Tvrdí to ostravští policisté. "S ohledem na počet řidiček zavinily ženy v loňském roce přibližně stejné množství nehod jako muži," řekl šéf ostravského dopravního inspektorátu Miroslav Pech. Muži loni zavinili na 1700 kolizí, řidičky pak 423 nehod. "Ženy jsou za volantem mnohem ohleduplnější, zodpovědnější a opatrnější. Na druhou stranu ale tímto postojem někdy brzdí provoz. Nelze však plošně všechny ženy za volantem označit za špatné řidičky," doplnil Pech.

Ostravští policisté v posledních letech zaznamenali výrazný nárůst počtu dopravních nehod. Zatímco v roce 1990 vyjížděli k 2800 kolizím, loni už řešili 5600 havárií. "Situace se stabilizovala a dramatický nárůst se zastavil. Letos jsme řešili 4061 nehod, což bylo jen o 27 více než za stejné období loňského roku," uvedl Pech. Výrazně vzrostla i způsobená škoda. "Je to tím, že nyní po silnicích jezdí mnohem dražší automobily," řekl. 

Nárůst počtu dopravních nehod v posledních letech ovlivnil i houstnoucí provoz. "Prostupnost komunikací zůstala stejná, ale množství aut se výrazně zvýšilo," uvedl zástupce ředitele ostravské policie Jiří Veselý. V roce 1990 dopravní inspektorát ve městě evidoval 90.000 automobilů. "Loni jich bylo už  131.000," doplnil.

Policisté si také stěžují na nezodpovědné chování některých řidičů. Pech uvedl příklad, kdy muž projížděl úsek s maximálně povolenou rychlostí 90 kilometrů v hodině rychlostí o 103 kilometry vyšší. "Stalo se nám i, že jsme řidiči během kontroly
naměřili v krvi 3,5 promile alkoholu," doplnil. Připomněl i případ, kdy nezkušený řidič na velmi krátkém úseku naboural 11 zaparkovaných automobilů.

Autor:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.