Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Polňačkový sprinter: Opel Insignia Sports Tourer CrossFour

  15:46aktualizováno  15:46
S novým rokem se na internetu objevily obrázky nové verze Opelu Insignia. Oblíbený model má dostat atraktivní doplňky, které z módního kombíku udělají dobrodružnější povahu, co se nezalekne polňačky.

Opel Insignia Sports Tourer CrossFour | foto: autopista.es

Opel upravený od Irmschera, to byl pojem hlavně v osmdesátých letech. Různé nástavce prahů, speciální ráfky a další tuningové díly pro opely vyrábí firma založená v roce 1968 v jedné švábské dvojgaráži rallyovým závodníkem a automechanikem dodnes. Časem se Günther Irmscher vypracoval k tomu, že stavěl pro Opel závodní speciály pro okruhy a rally.

A právě Irmscher podle informací španělského automagazínu autopista.es, který s obrázky insignie do terénu přišel, Opelu se stavbou "poteréněného" kombíku pomáhal.

Opel Insignia Sports Tourer Crossfour se má postavit Audi A4 Allroad a nedávno představeným Volkswagenu Passat Alltrack a Peugeotu 508 RXH, jejichž prodej se teprve chystá.

Příprava do terénu proběhla standardním způsobem: lehce se zvedla světlá výška a spodek karoserie ochrání plastové kryty. Stejně to dělají i ostatní výrobci. Na rozdíl třeba od skautského oddílu škodovky, jehož fabia a roomster musí i po takových úpravách vystačit s pohonem předních kol, bude Insignia CrossFour čtyřkolka.

Pohon všech kol obstarává systém s elektronicky řízenou mezinápravovou elektro-hydraulickou spojkou Haldex, k tomu ještě dostane elektronicky řízený zadní samosvorný diferenciál eLSD.

Do ceníku má nová verze přibýt podle neoficiálních zpráv už letos na jaře. Základní verzi má pohánět 160koňový turbodiesel. Závodivější zálesáci zvolí nafťák osazený dvěma turby, které z dvou litrů objemu dolují 195 koní.

Opel Insignia Sports Tourer CrossFour




Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.