Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

PoloMPV i polokombík: nový Mercedes B překvapí skvělým podvozkem

aktualizováno 
První generace malého minivanu se v Česku výtečně prodávala. Druhá je ještě levnější - ceny začínají na 558 tisících korun - a tak se jí bude na ni skvěle navazovat.

Mercedes třídy B | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Nové béčko dorazí 19. listopadu, to "staré" patří k nejprodávanějším mercedesům na českém trhu. Příjemnou zprávou je, že cenová politika druhé, lépe vybavené generace, je oproti předchůdci ještě příznivější.

Jen pro zajímavost: při uvedení na trh stálo v roce 2005 béčko 630 tisíc korun, nová generace pak startuje na 560 tisících korunách. Dovozci se zároveň podařilo pro model B snížit hodinové sazby za servisní úkony i cenu za pojištění.

Mercedes třídy B

Úplně nový

Druhá generace Mercedesu třídy B překonává svého předchůdce prakticky v každém ohledu. Ačkoliv se auto snaží zaujmout svěžím, sportovně laděným outfitem, za jeho volantem vás žádný emotivní zážitek nečeká.

To ale rozhodně není na škodu. Účely, k nimž byl předurčen, naplňuje svědomitě. Je to velmi příjemný společník pro každodenní cestování, který má v sobě i přes kompaktní rozměry zakódovanou noblesu charakteristickou pro vozy s trojcípou hvězdou ve znaku.

Co je v nové generaci jinak? Hlavně to, že malý mercedes se nadobro zbavil drahé sendvičové konstrukce, kterou měl společnou s ještě menší třídou A. V praxi to znamenalo, že béčko mělo výše položenou palubu a vpředu šikmo napříč uložený motor, který se v případě nehody sesunul pod podlahu a neohrožoval tak končetiny cestujících. Teď je konstrukce úplně klasická.

Béčko je nově delší, širší a především nižší. Na délku povyrostlo o 8,5 cm, na šířku o centimetr, střecha je naopak k silnici o půl centimetru blíže. Nečekaně menší je také rozvor: nadstandardních 2,77 metru bylo zkráceno téměř o osm centimetrů.

Šachováním s rozměry vůz získal trochu jiný charakter. Zatímco předchůdce byl téměř klasickým MPV, novinka je spíše křížencem kombíku s vysokým hatchbackem.

Interiér povýšil o několik tříd

Doslova od základu se změnil interiér. Návrháři si dali záležet při výběru materiálů, čímž vnitřní prostor povýšili o několik kvalitativních tříd. Na výběr je několik provedení, od standardního přes luxusní po sportovně laděné. Kvalita zpracování je příkladná, malé béčko je v tomto ohledu mercedesem se vším všudy.

Mercedes třídy B

Interiéru dominuje skoro 15 centimetrů velký LCD panel, umístěný uprostřed přístrojové desky nad výdechy ventilace. Ačkoliv jeho tvar a pozice přímo vybízejí k tomu, abyste jej odpojili a ukryli před nenechavci, displej tuto možnost bohužel nenabízí.

Toto multimediální centrum vozu je třeba pochválit za výbornou čitelnost na slunci, tvůrce ceníků pak za to, že je nechali i ve standardní výbavě základní verze.

Velmi dobře je na tom béčko i s nabídkou prostoru. Vpředu je místa dostatek prakticky ve všech směrech, cestující si navíc mohou užívat kvalitních a velkých anatomických sedaček.

Fotogalerie

Vzadu si opravdového komfortu užije pouze dvojice dospělých. Pochvalu zaslouží novinka i za variabilitu: posunutím asymetricky dělených zadních sedadel a složením dvoupatrové podlahy kufru lze zvětšit přepravní kapacitu ze 488 na výtečných 666 litrů.

Dva objemy, čtyři motory

Pod kapotou nové generace rodinného mercedesu se odehrála revoluce. V souladu se současným trendem downsizingu, tedy snižování objemu a dopováním turbodmychadlem, jsou všechny čtyři dostupné motorizace maloobjemové a přeplňované.

Vybírat lze z dvojice benzinových a dvojice dieselových agregátů. Oba benziny jsou úplně nové a ze shodného objemu 1,6 litru vytáhnou 90 nebo 115 kW (122 a 156 koní). Dieselové čtyřválce jsou modernizované 1,8 s výkony 80 nebo 100 kW (108 a 136 koní). Všechny motory jsou standardně spřaženy s novou manuální šestistupňovou převodovkou, za příplatek asi 53 tisíc korun je k mání nová sedmistupňová dvouspojková převodovka 7G-DCT.

Základní benziňák nadchl víc

Tu jsme vyzkoušeli spolu s motorizací 180 CDI jako první. Přeplňovaný nafťák má hrubší zvukový projev a příjemně plynulý zátah. Automatická převodovka dobře využívá jeho potenciál, ačkoliv mezi současnou konkurencí nepatří mezi nejrychlejší.

Řadí ale velmi plynule a prakticky neznatelně. Základní diesel nabízí překvapivě solidní dynamiku a příjemnou spotřebu: při svižné, ale předpisové jízdě se motor spokojil s pěti litry nafty na sto kilometrů.

Základní benziňák ve spojení s šestistupňovým manuálem nadchl víc. Ač turbomotor, má charakter velmi příbuzný atmosférickým protějškům – v nízkých otáčkách nejeví příliš chuti do života a v táhlých kopcích trochu ztrácí dech, zato má příjemný průběh v horním poli otáčkoměru a výraznější špičku.

Mercedes třídy B

Pro udržení dostatečné jízdní dynamiky je zapotřebí řadit častěji, než je u přeplňovaných motorů běžné. Řadicí páka mechanické převodovky má přesný a navíc velmi lehký chod. Pro běžnou jízdu má agregát dostatečný potenciál a navíc slušnou spotřebu kolem sedmi litrů.

Malé auto, které skvěle žehlí díry

Skutečnou ozdobou druhé generace třídy B jsou jízdní vlastnosti. Mimořádně tuhý skelet totiž konstruktéři doplnili výtečně odladěným podvozkem, který i s osmnáctipalcovým obutím absorbuje většinu nerovností.

Jízdní vlastnosti umí ještě vylepšit příplatkový paket Sport (o dva centimetry snížený podvozek a řízení s proměnlivým převodem). Béčko se i přes vyšší stavbu karoserie vrhá do zatáček s nečekanou chutí a za všech okolností je skvěle ovladatelné.

Velmi dobrá aerodynamika a odhlučnění navíc účinně potlačují pocit z rychlosti. Při letmém pohledu na rychloměr můžete být překvapeni, jak rychle a především s jakým klidem se dají projíždět i velmi klikaté úseky.

Plná bezpečnostní výbava

Velký důraz při konstrukci byl dán také na bezpečnost. Na palubě naleznete všechny obvyklé elektronické systémy, ve standardní výbavě je třeba i sedm airbagů, asistent pozornosti řidiče (vyhodnocuje únavu řidiče a délku jízdy a doporučí přestávku), varování před nárazem, pomocník pro rozjezdy do kopce, systém kontroly mrtvého úhlu a další. Za příplatek je pak možné vůz dovybavit třeba o aktivní systém předcházení kolize (zastaví auto sám před překážkou).

Mercedes B v číslech
Verze180  200  180CDI 200CDI
Motorpřeplňovaný zážehový  přeplňovaný vznětový
Zdvihový objem (cm3)      1 595 1 796
Výkon (kW / koní) 90/122  115/156 80/108100/136
Krouticí moment (Nm) 200250250300
Maximální rychlost (km/h)   190220 190210
Zrychlení 0–100 km/h (s)         10,48,610,99,5
Průměrná spotřeba (l/100 km)5,9 5,94,44,4
Délka × šířka × výška × rozvor(mm)   4 359 × 1 786 × 1 557 × 2 699
Objem kufru (l)488 / 666–1545
Rozměr pneumatik (přední a zadní) 195/65 R15 205/55 R16  a 195/65 R15 205/55 R16
Pohotovostní hmotnost (kg) 1 3951 3951 4751 475
Základní cena motorizace (Kč)  558 000609 600586 800654 000
Poznámka: údaje výrobce




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 500 km, diesel
1 064 219 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.