Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Poslední den pro dokončení polopřevodů aut je na úřadech klid

  13:31aktualizováno  13:31
Dnes končí lhůta pro majitele aut v takzvaném polopřevodu, aby si vozidla přihlásili na sebe.

Vozidla, která původní majitel odhlásil, ale nový vlastník je na sebe ještě nepřihlásil, nebude od července možné v Česku provozovat a budou muset být odstraněna z komunikací, nebo přímo zlikvidovány. Týká se to zhruba 700 tisíc vozidel.

„Počet aut v polopřevodu klesl od dubna o zhruba 60 tisíc. Většinou nechali jejich majitelé přihlášení na poslední chvíli,“ uvedlo koncem minulého týdne ministerstvo dopravy. Přestože nedopřevedená vozidla od 1. července nesmějí na silnice, jejich majitelé za ně stále budou mít povinnost platit povinné ručení, pokud je fyzicky nezlikvidují. Zároveň s tím budou pojišťovny účastníkům dopravních nehod z tohoto povinného ručení vyplácet škody, které mohou vzniknout provozem těchto vozidel.

Na pražských pracovištích registru aut byl poslední den (30. června) relativní klid. Fronty byly minimální, lidé čekali nejdéle asi dvacet minut. Na největším pracovišti na Bohdalci vyhradili pro vyřizování polopřevodů speciální přepážku. Lidé na poslední chvíli dokončovali převod aut, která byla v polopřevodu i několik let, rekordman v anketě iDNES.cz jezdil s nedopřevedeným autem deset let.

Za provoz administrativně zaniklých vozidel hrozí od Policie ČR i správních orgánů sankce.

Autoři: ,




Nejčtenější

Měření emisí u dieselového motoru na STK. U auta se sleduje teplota oleje a...
Dieseloví zabijáci škodí dál. Hon na auta bez filtru zůstal na papíře

Nezabíjí sice přímo jako při dopravní nehodě, přesto mají na svědomí jen u nás stovky životů kvůli škodlivinám, které vypouštějí do ovzduší. Řeč je o...  celý článek

Filtr DPF (pevných částic)
Tahák do auta: kterých kontrolek na přístrojové desce se bát

Většina kontrolek na přístrojovém panelu auta se rozsvítí po nastartování, pak postupně zhasínají. Problém je, když nezhasnou, nebo když se rozsvítí za jízdy....  celý článek

Neil Eamonn Smith na elektrickém skútru vycházejícím z legendárního stroje ČZ...
Českou motocyklovou legendu křísí Brit. Jeho prase jezdí na baterky

Brit Neil Eamonn Smith se nejdřív zamiloval do Prahy, pak si tu našel manželku i životní cíl: znovuobnovil ikonickou značku československých skútrů z 60. let. ...  celý článek

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Škoda Rapid Monte Carlo
Ojetá Škoda Rapid: auto pro českou rodinu berte s benziňákem

Vzhledem se podobá větší a širší Octavii, pod kapotou může mít i stejný motor. Na podvozku však najdeme komponenty, jejichž původ sahá k modelům z devadesátých...  celý článek

Další z rubriky


OBRAZEM: Pokochejte se krásou starých závoďáků

Krátkou výstavu českých automobilů ve svých historických prostorách v Konviktské ulici uspořádalo o uplynulém víkendu České vysoké učení technické v Praze....  celý článek

Vůz prošel náročnou několikaměsíční renovací, během které získal úplně stejnou...
VIDEO: První dakarskou tatru obnovili v Kopřivnici do posledního šroubku

Celkem 270 dní a více než 2 800 hodin práce stálo vrátit první dakarskou tatrovku do podoby, v jaké v roce 1986 vyjížděla na slavnou africkou rally. Vůz se...  celý článek

UrSaab - Saab 92
Před 70 lety se představil první saab, byl to zelený dvoutakt

Svenska Aeroplan Aktiebolaget, tedy Švédská letecká akciová společnost vznikla před osmdesáti lety, roku 1937. Deset let na to představila svoje první auto....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.