Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Česká hlava vymyslela fintu, jak dokončit polopřevod

  15:20aktualizováno  15:20
Po internetu koluje leták s nabídkou na záchranu auta, které zůstalo nepřevedené na nového majitele. Vozy v takzvaném polopřevodu šlo dohlásit do konce června, jinak byly úředně vyřazeny z registru. Člověk, jehož jméno redakce zná, umí takovému autu zachránit doklady. Chce za to pět tisíc.

Ojedinělým krokem, kterým se úředně zrušila auta v polopřevodu, si ministerstvo dopravy vyčistili registr vozidel. | foto: Lukáš Hron, Mobil

Spolupracovník iDNES.cz byl osobně svědkem toho, jak na pražském pracovišti registru vozidel nemohli pomoci s dohlášením tří nákladních aut v polopřevodu. Bylo to 1. července, den po lhůtě, do které měly být polopřevody vyřízené.

Aut s nedokončeným převodem, kterým s červencem úředně zanikla způsobilost jezdit po veřejných komunikacích, zbylo v registru přes 680 tisíc. Ministerstvo dopravy ale předpokládá, že většina z nich už fyzicky neexistuje.

Za jízdu s autem, které je takto vyřazené, mají podle informací iDNES.cz policisté na místě odebrat registrační značku. Řidič pak zaplatí až padesátitisícovou pokutu.

Inzerát, který koluje po internetu, nabízí doregistrování vozu. Postup je trochu krkolomný, ale člověk, který inzerát podal, se dušuje, že takto už dopřevedl několik vozů.

Recept byl jednoduchý: V posledních červnových dnech, kdy byl na pracovištích registru kvůli polopřevodům nával, podal dotyčný na podatelnu několik set „bianko“ žádostí o zaregistrování vozidla. V žádostech nejsou uvedeny údaje o vozidle.

Tím získal čas, správní orgán ho tedy musí vyzvat k doplnění žádosti. Očekává, že tak získal dva až tři měsíce času. Záleží, jak dlouho se podnikavci podaří zdržovat úřední postup.

To znamená, že kdo chce „zachránit“ autu v polopřevodu doklady, musí auto nejprve odhlásit na něj a dotyčný pak auto obratem přehlásí na nového majitele.

Kromě administrativních poplatků spojených s dvojím převodem chce muž za celou operaci pět tisíc. K tomu bude ale v mnoha případech třeba zaplatit ještě ekologický poplatek za převod staršího vozu, který může být až deset tisíc korun. Právě „ekodaň“ byla často důvodem, proč majitelé nechávali auta v polopřevodu. Bez dokladu o jejím zaplacení nebylo možné převod dokončit.

Pokud dotyčný udá všechny žádosti, které takto podal, přijde si až na milion.

Podle právníka Michala Dlaboly by popsaný způsob měl fungovat: „Nicméně já bych si od toho žádný velký výdělek nesliboval. Ale třeba se pletu. Jde o to, že dobu na dokončení polopřevodu to příliš neprodlouží, nejvýše o 1 až 2 měsíce,“ komentuje.

„O případu ministerstvo dopravy ví, tato žádost byla podána v Sokolově,“ uvádí pro iDNES.cz Tomáš Neřold, tiskový mluvčí ministerstva. „Registraci teoreticky dokončit může, musí ale počítat s tím, že bude tím pádem sám vlastníkem vozidla. Pokud bude vozidlo znovu měnit majitele, jde v podstatě o obchod a váže se k tomu daňová povinnost,“ varuje Neřold. „Dokončení registrace je navíc možné pouze u vozidla, jehož provozovatel má trvalé bydliště spadající pod úřad v Sokolově,“ upřesňuje mluvčí Ministerstva dopravy,

Od letošního roku platí nová pravidla pro převod vozů. Při registraci vozidla od 1. ledna 2015 není možné, aby někdo auto odhlásil, aniž by nový vlastník vozidlo zároveň nezaregistroval na sebe.

Majitelé aut nechali polopřevody na poslední chvíli, reportáž z 30. června:

Autoři:




Nejčtenější

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Trable na dovolené? Návod, co dělat při bouračce nebo nehodě

Tisíce Čechů vyrážejí v létě autem na dovolenou. Přinášíme pár užitečných rad, jak se zachovat, když dovolenou překazí krádež auta, zavazadel a cenností či...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Za sledování telefonu na přechodu budou na Havaji rozdávat pokutu

Pokutu 99 dolarů (2 300 Kč) budou od října rozdávat úřady v hlavním městě amerického státu Havaj chodcům, kteří budou na silničních přechodech věnovat svoji...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Fabia rekordmanka: test škodovky s milionem a čtvrt kilometrů

Slyšeli jsme zkazky o taxikářských mercedesech a volvech s natočeným milionem na tachometru, měli jsme v rukou Škodu Octavia 1.9 TDI s půlmilionem. Ale malou...  celý článek

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.