Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Česká hlava vymyslela fintu, jak dokončit polopřevod

  15:20aktualizováno  15:20
Po internetu koluje leták s nabídkou na záchranu auta, které zůstalo nepřevedené na nového majitele. Vozy v takzvaném polopřevodu šlo dohlásit do konce června, jinak byly úředně vyřazeny z registru. Člověk, jehož jméno redakce zná, umí takovému autu zachránit doklady. Chce za to pět tisíc.

Ojedinělým krokem, kterým se úředně zrušila auta v polopřevodu, si ministerstvo dopravy vyčistili registr vozidel. | foto: Lukáš Hron, Mobil

Spolupracovník iDNES.cz byl osobně svědkem toho, jak na pražském pracovišti registru vozidel nemohli pomoci s dohlášením tří nákladních aut v polopřevodu. Bylo to 1. července, den po lhůtě, do které měly být polopřevody vyřízené.

Aut s nedokončeným převodem, kterým s červencem úředně zanikla způsobilost jezdit po veřejných komunikacích, zbylo v registru přes 680 tisíc. Ministerstvo dopravy ale předpokládá, že většina z nich už fyzicky neexistuje.

Za jízdu s autem, které je takto vyřazené, mají podle informací iDNES.cz policisté na místě odebrat registrační značku. Řidič pak zaplatí až padesátitisícovou pokutu.

Inzerát, který koluje po internetu, nabízí doregistrování vozu. Postup je trochu krkolomný, ale člověk, který inzerát podal, se dušuje, že takto už dopřevedl několik vozů.

Recept byl jednoduchý: V posledních červnových dnech, kdy byl na pracovištích registru kvůli polopřevodům nával, podal dotyčný na podatelnu několik set „bianko“ žádostí o zaregistrování vozidla. V žádostech nejsou uvedeny údaje o vozidle.

Tím získal čas, správní orgán ho tedy musí vyzvat k doplnění žádosti. Očekává, že tak získal dva až tři měsíce času. Záleží, jak dlouho se podnikavci podaří zdržovat úřední postup.

To znamená, že kdo chce „zachránit“ autu v polopřevodu doklady, musí auto nejprve odhlásit na něj a dotyčný pak auto obratem přehlásí na nového majitele.

Kromě administrativních poplatků spojených s dvojím převodem chce muž za celou operaci pět tisíc. K tomu bude ale v mnoha případech třeba zaplatit ještě ekologický poplatek za převod staršího vozu, který může být až deset tisíc korun. Právě „ekodaň“ byla často důvodem, proč majitelé nechávali auta v polopřevodu. Bez dokladu o jejím zaplacení nebylo možné převod dokončit.

Pokud dotyčný udá všechny žádosti, které takto podal, přijde si až na milion.

Podle právníka Michala Dlaboly by popsaný způsob měl fungovat: „Nicméně já bych si od toho žádný velký výdělek nesliboval. Ale třeba se pletu. Jde o to, že dobu na dokončení polopřevodu to příliš neprodlouží, nejvýše o 1 až 2 měsíce,“ komentuje.

„O případu ministerstvo dopravy ví, tato žádost byla podána v Sokolově,“ uvádí pro iDNES.cz Tomáš Neřold, tiskový mluvčí ministerstva. „Registraci teoreticky dokončit může, musí ale počítat s tím, že bude tím pádem sám vlastníkem vozidla. Pokud bude vozidlo znovu měnit majitele, jde v podstatě o obchod a váže se k tomu daňová povinnost,“ varuje Neřold. „Dokončení registrace je navíc možné pouze u vozidla, jehož provozovatel má trvalé bydliště spadající pod úřad v Sokolově,“ upřesňuje mluvčí Ministerstva dopravy,

Od letošního roku platí nová pravidla pro převod vozů. Při registraci vozidla od 1. ledna 2015 není možné, aby někdo auto odhlásil, aniž by nový vlastník vozidlo zároveň nezaregistroval na sebe.

Majitelé aut nechali polopřevody na poslední chvíli, reportáž z 30. června:

Autoři:




Nejčtenější

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou
Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou

I ojetý vůz lze pořídit se srovnatelnými zárukami jako nový. Kde a jak? U autorizovaného prodejce v rámci značkového programu. Tak snížíte riziko problémů s...  celý článek

Nehoda a zranění mě nakonec paradoxně zrychlilo, říká Gabriela Novotná.
Špičky dun strojem prorážíme, říká jezdkyně, která se chystá na Dakar

Je potřeba fyzická síla, jezdkyně přece krotí pekelně těžkou mašinu. Pak i sebevědomí a nezbytná je také technická dovednost. Klíčem k rally je však podle...  celý článek

Volkswagen Arteon
VW Arteon je o půl třídy lepší passat, už jsme ho řídili

To auto je vymyšlené a postavené přesně tak, aby jeho uživatele v očích okolí posunulo o stupínek výš. Arteon prostě umí udělat dojem. VW opět přestavělo...  celý článek

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový...
OBRAZEM: 24 hodin plných adrenalinu a únavy, to je slavné Le Mans

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový závod. Favorité na vítězství měli letos velké potíže a o dramata nebyla nouze....  celý článek

Další z rubriky

Chateau Loučeň Concours d'Elegance
OBRAZEM: Automobilová paráda za jeden a půl miliardy korun

Již počtvrté se do zámeckého areálu na Loučeni sjely veteránské klenoty ze soukromých i muzejních sbírek. Chateau Loučeň Concours d'Elegance se inspirovala u...  celý článek

Vůz prošel náročnou několikaměsíční renovací, během které získal úplně stejnou...
VIDEO: První dakarskou tatru obnovili v Kopřivnici do posledního šroubku

Celkem 270 dní a více než 2 800 hodin práce stálo vrátit první dakarskou tatrovku do podoby, v jaké v roce 1986 vyjížděla na slavnou africkou rally. Vůz se...  celý článek

Alfa Romeo Giulietta SS Prototipo
OBRAZEM: Unikátní Alfa Romeo se dočkala ocenění po 60 letech

Unikátní prototyp Alfy Romeo korunovali na hvězdu srazu automobilové smetánky v noblesním severoitalském městečku Cernobbio. Na věhlasné akci Concorso di...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.