Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Poměrové měření: v Itálii o 50 % mrtvých méně

aktualizováno 
Během jediného roku ušetřil poměrový systém měření rychlosti na takto sledovaných úsecích italských dálnic 50 % mrtvých.
Za 60 % smrtelných nehod na dálnicích může podle italských statistik vysoká rychlost

Za 60 % smrtelných nehod na dálnicích může podle italských statistik vysoká rychlost | foto: Profimedia.cz

Italský zpravodajský server la Repubblica zveřejnil výsledky měření nehodovosti na úsecích dálnic, na kterých je instalován systém poměrového měření rychlosti, v Itálii nazývaný "Tutor".

Během jediného roku na nich klesl počet smrtelných nehod o 50 procent, těžce zraněných je méně o 34%. Nehodovost se na těchto úsecích snížila o 22 %.

Výrazné zlepšení přičítá provozovatel italských dálnic právě systému poměrového měření. Podle statistik se na zbývajících kilometrech dálnic, které nejsou takto sledovány, počet usmrcených a zraněných snížil pouze o 6,71 a 11,44 procent, což dokazuje úspěšnost Tutoru.

Jak funguje poměrové měření
Poměrové neboli úsekové měření je metoda určení průměrné rychlosti vozidla v definovaném úseku komunikace.

Délka tohoto úseku je přesně vyměřena (může být řádově od 100 metrů až do desítek kilometrů). Nainstalované zařízení měří dobu průjezdu každého vozidla tímto úsekem.

Výsledkem je požadovaná průměrná rychlost, která se vypočítává podílem délky úseku a doby jeho průjezdu.

INFOGRAFIKA ZDE

Z italských statistik vyplývá, že vysoká rychlost je příčinou 60% smrtelných nehod na dálnicích.

Na modelovém úseku dálnice A14, který je pod dohledem Tutoru, se průměrná rychlost snížila o 16 kilometrů v hodině. Průměrné maximální rychlosti zde klesly o 24 kilometrů v hodině.

V současnosti jsou na Apeninském poloostrově řidiči pod dohledem systému poměrového měření rychlosti na 1120 kilometrech dálnic, do konce roku 2008 to bude 1700 kilometrů. Nejrychleji se po italských autostrádách smí jezdit stotřicítkou

Systém poměrového měření rychlosti funguje na italských dálnicích od 23. prosince 2005. V nejbližší době budou takto kontrolovány další čtyři úseky v severní Itálii. Nově jsou sledovány i některé silnice první třídy, už se montují i kamery pro poměrové měření ve městech.

Tutor, poměrové měření rychlosti

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.