Pomohou jen řetězy, které řidič umí nasadit

* Sněhové řetězy se v základu dělí na vyprošťovací a celoobvodové.
* Sněhové řetězy se v základu dělí na vyprošťovací a celoobvodové. První slouží - jak plyne z názvu - skutečně jen k vyproštění automobilu ze závějí, příkopů, neudržovaných cest a dalších míst. Nejsou určeny pro delší jízdy a odborníci je nedoporučují na každý vůz, zvláště ne na automobil s poháněnou přední nápravou.

* Celoobvodové řetězy jsou určeny pro jízdu na delších zasněžených silnicích, zejména tam, kde k jejich nasazení vybízejí příslušné dopravní značky. Při výběru zmíněných pomůcek je dobrá konzultace s prodavači. Obvykle je tedy praktičtější nákup ve specializovaném obchodě. V zásadě lze sněhové řetězy rozdělit na tři druhy: nejjednodušší a nejlevnější jsou lankové a žebříčkové, cenou i odvedenou službou výš jsou řetězy s vodicími prvky a nejdokonalejší a také nejdražší jsou ty, jejichž články mají hranatý - nikoliv kulatý - profil. Cena nejlevnějších řetězů začíná už pod tisícikorunou za pár.

* Motoristé by měli dbát, aby koupili jen sněhové řetězy schválené k použití. Informaci a potvrzení o tom najdou v návodu k obsluze. Podmínkou je koupě řetězů správného rozměru a takových, jejichž montáž bude co nejjednodušší.

* Montáž je dobré nacvičit ještě před příjezdem do hor, nasuchu. Experimentování v mrazech a v mnohdy složité dopravní si- tuaci není na místě. V této souvislosti je třeba připomenout, že poslední dobou přibývá i v tuzemsku úseků, kde k nasazení sněhových řetězů vybízejí dopravní značky.

* Sněhové řetězy lze použít jen na silnicích se souvislou sněhovou vrstvou. Při jízdě s nimi se doporučuje maximálně čtyřicetikilometrová rychlost. Řetězy je třeba demontovat, jakmile se povrch zlepší.

* Po návratu z cesty, kde se uplatnily sněhové řetězy, zaslouží tito důležití pomocníci důkladnou očistu v teplé vodě, vysušení a opětovné uložení do obalu.