Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pontiac Trans Sport: žíznivý silák s řadou rizik

aktualizováno 
19. 1. 2000 - Pontiac Trans Sport se jako dítko z amerického rodu General Motors představil v roce 1989 s tvary na svou dobu dost futuristickými a motoristé se dodnes v názoru na jeho kabát výrazně vymezují: jedněm se líbí, druhým nikoliv. Ale nelze mu upřít, že patřil k podněcovatelům zájmu o velkoprostorové vozy na zdejším trhu, na který se dostal v drtivé většině jako ojetina ze Spojených států a v menší míře z Německa.
Právě v původu vozů tkví jejich zásadní problém: mnohý se v zemi objevil jako skutečný vysloužilec. Tachometr o tom sice často přičiněním šikovných překupníků nesvědčí, leč auta mívají na kontě přes 100 tisíc perných mil a jejich technický stav tomu odpovídá. Potíže bývají s automatickými převodovkami, pokud neměly správnou péči. Na karoserii je hodně laminátu, který praská a hlavně z něj zvlášť u starších exemplářů odpadává vrchní část laku, což na kráse nepřidá. Také se uvolňuje čalounění ze stropu, z klimatizace se někdy táhne nepříjemný zápach. Zlobí elektroinstalace a náhradní díly přitom celkově patří k drahým. Pravdou zůstává, že mnohé provozní závady velkoprostorového pontiaku mají na svědomí už jeho zdejší majitelé, kteří buď při opravách chtějí techniku mimoevropského ražení po česku ošálit, či vozu ublížili z neznalosti. Příkladem jsou nákladně opravitelné automatické převodovky: nesrovnatelně dřív vypovědí službu, když nemají předepsaný olej, a také v ovládání jsou složitější než evropské automaty, technicky lépe zajištěné proti necitlivostem. S ohledem na zmíněná a další rizika by u koupě staršího pontiaku měl asistovat odborník na americké vozy. K přednostem naopak patří značný komfort a pohodlí pro pět až sedm cestujících. Solidní jsou i výkony automobilů s 3,1litrovými benzinovými šestiválci, které jsou v Česku nejrozšířenější. Šestiválcové jsou i 3,4 a 3,8litrové verze, v nabídce byl rovněž 2,3litrový čtyřválec. Trans Sport volí hlavně vyznavači extravagantnějších vozů či rodiny. Všichni musí počítat s vyšší - až patnáctilitrovou - spotřebou. Zachovalý vůz z roku 1990 stojí zhruba 110 tisíc korun, zatímco auto z roku 1994 nachází kupce za 190 tisíc korun.

MINUSY
- riziko koupě vysloužilého vozu
- riziko koupě neodborně opraveného vozu
- při špatné péči poruchové automatické převodovky
- drahé náhradní díly
- vysoká spotřeba
- praskají laminátové díly, méně trvanlivý lak
- má reputaci poruchového auta
PLUSY
- nevšední design
- komfort, pohodlí, prostor
- silné a bezproblémové motory
- bohatá výbava
- nižší pořizovací cena ojetin

Největší konkurenti

Pontiac Trans Sport ročníku výroby například 1991 stojí na zdejším trhu ojetin zhruba 120 tisíc korun a stejně starou konkurenci mu tvoří hlavně Chrysler Voyager (je podle názoru odborníků populárnější a robustnější) za 130 tisíc, Ford Aerostar (hodně poruchový) za 90 tisíc, Renault Espace (evropský klasik mezi vany, velmi oblíbený) v hranaté verzi za 110 tisíc a od roku 1991 vyráběný modernější typ (o dost lepší a bezpečnější) za 180 tisíc, Nissan Prairie (spolehlivý) za 90 tisíc a Mitsubishi Space Wagon (méně variabilní, lepší až po modernizaci v roce 1992) za 80 tisíc korun.

Pontiac Trans Sport

Autor:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.