Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pořádně ostrý sedan: Mercedes E 63 AMG

aktualizováno 
Nová třída E od Mercedes-Benzu se dočkala svého nejvýkonnějšího provedení. Tu má na svědomí tradiční úpravce, sportovní divize AMG. Vylepšený sedan se tak může směle měřit s konkurencí v podobě BMW M5 nebo Audi RS6.

Mercedes-Benz E 63 AMG | foto: Mercedes-Benz

Nejvýkonnější verze Mercedes-Benzu třídy E se od běžného provedení liší na první pohled několika aerodynamickými doplňky. Na bocích najdeme nástavce prahů, efektní je přední nárazník s LED světly pro denní svícení. Sportovní potenciál nového sedanu dávají tušit čtyři elegantní hranaté koncovky výfuku.

Mercedes-Benz E 63 AMG

Pod kapotou Mercedesu E 63 AMG najdeme vidlicový osmiválec s objemem 6,2 litru. Pohonná jednotka poskytuje maximální výkon 386 kW (525 koní) a točivý moment 630 Nm. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Vybroušený sedan zrychlí na stovku za pouhé 4,5 sekundy. Kombinovaná spotřeba je 12,6 litru na 100 km.

Nejvýkonnější "éčko" používá novou automatickou sedmistupňovou převodovku AMG Speedshift MCT. Pracuje ve čtyřech režimech: C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+ (Sport Plus) a M (Manual). Převody lze tak měnit i ručně pádly pod volantem.

Mercedes-Benz E 63 AMG

Elektronická stabilizace má tři módy, z nichž by měl režim ESP Sport zaručit skvělé jízdní zážitky i bezpečnost. Tlumiče jsou elektronicky ovládané, s třemi stupni nastavení. Standardem jsou osmnáctipalcová kola, na přání jsou k dispozici kola devatenáctipalcová. Brzdy na obou nápravách mají kotouče o průměru 360 mm.

Na bezpečnost posádky je myšleno sedmi airbagy, aktivními předními opěrkami hlav a nechybí ani funkce sledující, zda řidič neusnul. Dále sportovní sedan disponuje bezpečnostním systémem Pre-Safe, který dokáže zmírnit následky případné kolize. Na přání se budou dodávat systém sledující opuštění jízdního pruhu nebo noční vidění.

Mercedes-Benz E 63 AMG

V interiéru se toho na první pohled od běžného provedení nového mercedesu mnoho nezměnilo. Nová jsou sportovní sedadla. Standardně dodávaný čtyřramenný volant nepůsobí příliš sportovně, lze ho však na přání nahradit volantem tříramenným. Na přání lze exteriér i interiér vylepšit karbonovými doplňky.

Na přání bude možné Mercedes E 63 AMG zkrášlit zadním spoilerem a vylepšit uzávěrkou diferenciálu zadní nápravy nebo zvolit sportovnější podvozek. Do prodeje se éčkový sedan v úpravě AMG dostane v srpnu.

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.