Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porotce SuperStar si rolls-royce koupí v příštím životě

  15:17aktualizováno  15:17
Zamlada jsem jezdil jako cvok, ale dnes už jsem se zklidnil, říká producent, skladatel a baskytarista a ve volných chvílích také pilot letadla Ondřej Soukup. Do širokého povědomí však vstoupil jako porotce soutěže Česko hledá SuperStar.

Ondřej Soukup jezdil osm let Volvem 850, a nebýt srážky se srnkou, patrně by za jeho volant usedal ještě dnes.

Nehoda však měla takové následky, že bylo nezbytné se porozhlédnout po novém automobilu.

„Hledání nebylo složité. Život je krátký a já jsem mercedes ještě nikdy neměl, tak jsem si řekl, že bych ho měl zkusit.

A kromě toho je mercedes krásně znějící španělské dívčí jméno,“ říká Ondřej Soukup.

Opravdu jste neobjevil žádné hezčí auto?

Na světě je spousta nádherných a skvělých aut, ale pro mě jsou jenom dvě značky, které v jistém smyslu stojí úplně stranou. Jmenují se Rolls-Royce a Mercedes. Mercedes jsem si koupil teď a rolls-royce si koupím v příštím životě.

Pokud byste si musel koupit něco jiného, co by to bylo?

Tak to bych nečekal na další život a pokusil bych se ukecat Petra Hapku, aby mi prodal svůj rolls-royce.

Vraťme se k volvu. Spoustě lidí se starší modely této automobilky nelíbí z toho důvodu, že jsou poměrně hranaté...

Právě tohle se mi na tom autě líbí. Dokonce jsem si tehdy koupil končící typ 850 a k nesmírnému údivu prodejce jsem si čtvrt roku nepočkal na nový, který byl kulatější. Můžu říct, že to bylo skvělý auto. Po těch letech už sice „votřískaný“, ale nezklamalo. Nevydrželo až tu srážku se srnkou, která taky nedopadla dobře, což mě mrzí víc než to zničený auto.

Jaký vztah máte k automobilům vůbec? Je to dopravní prostředek, nebo je to i součást image, který si zaslouží větší pozornost?

Bohužel, auto je nutný zlo. Nemáte ho kde zaparkovat, dostáváte pokuty, někdy ho odtáhnou, odřou, nabourají a jen to bere čas. Proto když ho nepotřebuju, tak radši jedu taxíkem, tramvají nebo jdu pěšky - mně je to jedno. Mě zajímají letadla, ne auta.

Kdy jste začal řídit?

Poprvé mě táta nechal samotného popojet v deseti letech. Tehdy jsem zpanikařil a vjeli jsme do trní. Díky tomu mě znovu začal učit řídit až v patnácti. Auto jsem si rodičům nikdy netroufl ukrást, a tak jsem skutečně začal jezdit až od osmnácti, kdy jsem si udělal řidičák. Od té doby jsem jim ho ale kradl pravidelně. Dnes to samé zažívám z druhé strany. Mé dítě totiž bere auto zase mně.

V čem všem jste jezdil?

Mé první vlastní auto byla volha, která měla snad jen jedinou výhodu spočívající v tom, že když jsem ztratil klíče, dala se otevřít a zavřít i klíči od bytu. Pak jsem měl smradlavého wartburga, ladu, daewoo a hondu, kterou vystřídalo volvo.

Je nějaké auto, na které rád vzpomínáte?

Já měl všechna auta rád, dokonce i toho odporného wartburga. Vždycky, když jsem je dával pryč, tak mně jich bylo líto.

Máte nějakou oblíbenou barvu vozu?

Asi černou a stříbrnou. Určitě bych nechtěl třeba růžovou. V té bych na sebe asi poutal nežádoucí pozornost.

Často jezdíte do zahraničí. Napadne vás nějaká odlišnost, která v cizině překvapila?

Pokuty. Když vám naměří vyšší rychlost, neexistuje diskuse a musíte zaplatit. Apokud nemáte peníze, policajti vám třeba zabaví auto do té doby, dokud je neseženete. Když ale bloudíte po městě a omylem vjedete do zákazů, tak se vám spíše snaží pomoci, než aby vás hned pokutovali, jak to často bohužel vidím v Praze.

Vy to u české policie coby známý porotce ze SuperStar musíte mít při smlouvání snazší.

Když vím, že jsem udělal nějakou lumpárnu, a jsem lapen, tak mně připadá potupné se dohadovat - prostě zaplatím. Zatím mě bez pokuty nikdy nepustili.

Jaký jste podle vás řidič?

Když jsem byl mladší, jezdil jsem na doraz jako cvok. Později jsem se zklidnil, takže dnes jezdím pomalu. Možná až tak, že tím některé spolujezdce štvu a ti drzejší se mi dokonce posmívají.

Čím jezdí vaše žena?

Gábina má Volvo S40.

Jak se za volantem snášíte? Kdo z vás je problematičtější spolujezdec?

Problematičtější jsem já, protože jí do řízení kecám a jí se to nelíbí. Když řídím sám, Gábina vůbec netuší, kam, kudy nebo jak rychle jedeme. Většinou si povídáme nebo píše esemesky.

NUTNÉ ZLO: Auto nemáte kde zaparkovat, dostáváte pokuty a někdy ho odtáhnou nebo nabourají, říká Ondřej Soukup

Autoři:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.