Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cayman přechází na čtyřválce a turbo. Pro Čínu ho přiškrtili

  16:30aktualizováno  16:30
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Porsche je další automobilkou, která se urychleně vzdává atmosférických motorů. Ani ne dva měsíce po premiéře inovovaného Boxsteru se představuje nový Cayman. Také on vyměnil atmosférické šestiválce za čtyřválce s turbem.

Porsche 718 Cayman | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Změn je ovšem u tohoto typu mnohem více. Především si teď malé porsche říká plným jménem 718 Cayman. Číslo v názvu odkazuje na závodní Porsche 718, které na přelomu padesátých a šedesátých let sbíralo jedno vítězství za druhým. A stejně jako nový Cayman měl i jeho dávný jmenovec čtyřválcový motor boxer před zadní nápravou.

Fotogalerie

Kromě změny názvu a revoluce v otázce pohonných jednotek je modernizace Caymanu výjimečnou událostí ještě v jednom ohledu: až dosud mělo kupé Cayman vždy silnější motory a vyšší cenu než otevřený Boxster.

Nyní už ani jedno z toho neplatí. Parametry motorů jsou totožné a model s pevnou střechou je cenově dostupnější, jak tomu bývá u konkurence.

Zuffenhausenskou novinku pohání motory s objemem 2,0 a 2,5 litru. Menší z nich má výkon 220 kW, tedy rovných 300 koní, a už od 1 950 otáček dává 380 Nm. Takto motorizované porsche se jmenuje jednoduše 718 Cayman, jede nejrychleji 275 km/h a na stovku s automatem zrychlí za 4,7 sekundy (manuál je o čtyři desetiny pomalejší).

Porsche 718 Cayman

Dvaapůllitr si říká 718 Cayman S, dosahuje 257 kW (350 koní) a 420 Nm, jede až 280 km/h a sprint je u něj otázkou 4,2 sekundy. Od slabšího sourozence se technicky liší především použitím turbodmychadla s variabilní geometrií lopatek. Tato technologie je mezi benzinovými motory ojedinělá, dosud se objevila jen v Porsche 911 Turbo.

Čína se dočká ještě vlastní verze, která má dvoulitr z daňových důvodů přiškrcený na 184 kW (250 koní). I takto oslabený cayman je stále velmi rychlé auto, jede 260 km/h a na stovku zrychlí za méně než 5,5 sekundy.

Porsche 718 Cayman

Nabízet takto zaměřený model v Číně je pro Porsche důležité. Asijská velmoc se díky meziročnímu růstu o 24 % stala největším odbytištěm německé značky (58 tisíc prodaných aut za rok 2015) a Cayman je společně s Boxsterem pro movité Číňany vstupenkou do světa Porsche. Celá třetina tamních majitelů těchto dvou modelů je totiž mladší 30 let.

Autoři:




Nejčtenější

Cadillac Trump Golden Series Limousine
Trump miluje Cadillac. Sám jednoho vymyslel a vyrobili mu ho mafiáni

Nový americký prezident Donald Trump v minulosti proslul jako realitní magnát a hoteliér. Svoje jméno, které si sám cení na tři miliardy dolarů, ovšem nyní...  celý článek

Shineray XY400
Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ...  celý článek

Výtvarník a konstruktér Vladimír Valenta startoval v roce 1967 s formulí...
Autofotka týdne: Výstaviště Brno oživuje zašlou tradici - závod formulí

Před padesáti lety se naposledy prohnaly brněnským výstavištěm formule československých závodníků. Tradiční městský závod, který žil ve stínu slavnějšího...  celý článek

Volkswagen Tiguan GTE
Svět si zamiloval SUV. Prodej nových aut táhnou díky pohodlí i bezpečí

Každé čtvrté auto, které si loni koupili zákazníci v Evropě, bylo z kategorie SUV. Segment aut, ve kterém se ukrývají malá auta s pár plasty, navíc dodávající...  celý článek

Paolo Stanzani a Lamborghini Miura
Stvořitel automobilové sexbomby zemřel

Zemřel Paolo Stanzani, geniální inženýr, z jehož rýsovacího prkna pochází jedno z nejslavnějších aut všech dob, Lamborghini Miura. Bylo mu 81 let. Stál za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.