Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cayman přechází na čtyřválce a turbo. Pro Čínu ho přiškrtili

  16:30aktualizováno  16:30
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Porsche je další automobilkou, která se urychleně vzdává atmosférických motorů. Ani ne dva měsíce po premiéře inovovaného Boxsteru se představuje nový Cayman. Také on vyměnil atmosférické šestiválce za čtyřválce s turbem.

Porsche 718 Cayman | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Změn je ovšem u tohoto typu mnohem více. Především si teď malé porsche říká plným jménem 718 Cayman. Číslo v názvu odkazuje na závodní Porsche 718, které na přelomu padesátých a šedesátých let sbíralo jedno vítězství za druhým. A stejně jako nový Cayman měl i jeho dávný jmenovec čtyřválcový motor boxer před zadní nápravou.

Fotogalerie

Kromě změny názvu a revoluce v otázce pohonných jednotek je modernizace Caymanu výjimečnou událostí ještě v jednom ohledu: až dosud mělo kupé Cayman vždy silnější motory a vyšší cenu než otevřený Boxster.

Nyní už ani jedno z toho neplatí. Parametry motorů jsou totožné a model s pevnou střechou je cenově dostupnější, jak tomu bývá u konkurence.

Zuffenhausenskou novinku pohání motory s objemem 2,0 a 2,5 litru. Menší z nich má výkon 220 kW, tedy rovných 300 koní, a už od 1 950 otáček dává 380 Nm. Takto motorizované porsche se jmenuje jednoduše 718 Cayman, jede nejrychleji 275 km/h a na stovku s automatem zrychlí za 4,7 sekundy (manuál je o čtyři desetiny pomalejší).

Porsche 718 Cayman

Dvaapůllitr si říká 718 Cayman S, dosahuje 257 kW (350 koní) a 420 Nm, jede až 280 km/h a sprint je u něj otázkou 4,2 sekundy. Od slabšího sourozence se technicky liší především použitím turbodmychadla s variabilní geometrií lopatek. Tato technologie je mezi benzinovými motory ojedinělá, dosud se objevila jen v Porsche 911 Turbo.

Čína se dočká ještě vlastní verze, která má dvoulitr z daňových důvodů přiškrcený na 184 kW (250 koní). I takto oslabený cayman je stále velmi rychlé auto, jede 260 km/h a na stovku zrychlí za méně než 5,5 sekundy.

Porsche 718 Cayman

Nabízet takto zaměřený model v Číně je pro Porsche důležité. Asijská velmoc se díky meziročnímu růstu o 24 % stala největším odbytištěm německé značky (58 tisíc prodaných aut za rok 2015) a Cayman je společně s Boxsterem pro movité Číňany vstupenkou do světa Porsche. Celá třetina tamních majitelů těchto dvou modelů je totiž mladší 30 let.

Autoři:




Nejčtenější

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.