Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cayman přechází na čtyřválce a turbo. Pro Čínu ho přiškrtili

  16:30aktualizováno  16:30
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Porsche je další automobilkou, která se urychleně vzdává atmosférických motorů. Ani ne dva měsíce po premiéře inovovaného Boxsteru se představuje nový Cayman. Také on vyměnil atmosférické šestiválce za čtyřválce s turbem.

Porsche 718 Cayman | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Změn je ovšem u tohoto typu mnohem více. Především si teď malé porsche říká plným jménem 718 Cayman. Číslo v názvu odkazuje na závodní Porsche 718, které na přelomu padesátých a šedesátých let sbíralo jedno vítězství za druhým. A stejně jako nový Cayman měl i jeho dávný jmenovec čtyřválcový motor boxer před zadní nápravou.

Fotogalerie

Kromě změny názvu a revoluce v otázce pohonných jednotek je modernizace Caymanu výjimečnou událostí ještě v jednom ohledu: až dosud mělo kupé Cayman vždy silnější motory a vyšší cenu než otevřený Boxster.

Nyní už ani jedno z toho neplatí. Parametry motorů jsou totožné a model s pevnou střechou je cenově dostupnější, jak tomu bývá u konkurence.

Zuffenhausenskou novinku pohání motory s objemem 2,0 a 2,5 litru. Menší z nich má výkon 220 kW, tedy rovných 300 koní, a už od 1 950 otáček dává 380 Nm. Takto motorizované porsche se jmenuje jednoduše 718 Cayman, jede nejrychleji 275 km/h a na stovku s automatem zrychlí za 4,7 sekundy (manuál je o čtyři desetiny pomalejší).

Porsche 718 Cayman

Dvaapůllitr si říká 718 Cayman S, dosahuje 257 kW (350 koní) a 420 Nm, jede až 280 km/h a sprint je u něj otázkou 4,2 sekundy. Od slabšího sourozence se technicky liší především použitím turbodmychadla s variabilní geometrií lopatek. Tato technologie je mezi benzinovými motory ojedinělá, dosud se objevila jen v Porsche 911 Turbo.

Čína se dočká ještě vlastní verze, která má dvoulitr z daňových důvodů přiškrcený na 184 kW (250 koní). I takto oslabený cayman je stále velmi rychlé auto, jede 260 km/h a na stovku zrychlí za méně než 5,5 sekundy.

Porsche 718 Cayman

Nabízet takto zaměřený model v Číně je pro Porsche důležité. Asijská velmoc se díky meziročnímu růstu o 24 % stala největším odbytištěm německé značky (58 tisíc prodaných aut za rok 2015) a Cayman je společně s Boxsterem pro movité Číňany vstupenkou do světa Porsche. Celá třetina tamních majitelů těchto dvou modelů je totiž mladší 30 let.

Autoři:




Nejčtenější

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Variabilita zadní řady sedadadel
VIDEO: Hlavním trumfem Karoqa jsou zadní sedadla, ale má to háček

Žádné jiné SUV této velikosti nemá tak variabilní interiér. Škodovácká novinka z kategorie SUV bude mít v nabídce polohovatelná a vyjímatelná sedadla zadní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Triumph Bonneville Street Cup
Žlutý sršeň Triumph Street Cup ponouká k lumpárnám

Tradiční výrobce motocyklů z Velké Británie poslal do světa další hodně nabroušený café-racer. Triumph Street Cup je jedním ze strojů rozvinuté rodiny mašin se...  celý článek

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.