Porsche 718 Cayman

Porsche 718 Cayman | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Cayman přechází na čtyřválce a turbo. Pro Čínu ho přiškrtili

  • 12
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Porsche je další automobilkou, která se urychleně vzdává atmosférických motorů. Ani ne dva měsíce po premiéře inovovaného Boxsteru se představuje nový Cayman. Také on vyměnil atmosférické šestiválce za čtyřválce s turbem.

Změn je ovšem u tohoto typu mnohem více. Především si teď malé porsche říká plným jménem 718 Cayman. Číslo v názvu odkazuje na závodní Porsche 718, které na přelomu padesátých a šedesátých let sbíralo jedno vítězství za druhým. A stejně jako nový Cayman měl i jeho dávný jmenovec čtyřválcový motor boxer před zadní nápravou.

Kromě změny názvu a revoluce v otázce pohonných jednotek je modernizace Caymanu výjimečnou událostí ještě v jednom ohledu: až dosud mělo kupé Cayman vždy silnější motory a vyšší cenu než otevřený Boxster.

Nyní už ani jedno z toho neplatí. Parametry motorů jsou totožné a model s pevnou střechou je cenově dostupnější, jak tomu bývá u konkurence.

Zuffenhausenskou novinku pohání motory s objemem 2,0 a 2,5 litru. Menší z nich má výkon 220 kW, tedy rovných 300 koní, a už od 1 950 otáček dává 380 Nm. Takto motorizované porsche se jmenuje jednoduše 718 Cayman, jede nejrychleji 275 km/h a na stovku s automatem zrychlí za 4,7 sekundy (manuál je o čtyři desetiny pomalejší).

Porsche 718 Cayman

Dvaapůllitr si říká 718 Cayman S, dosahuje 257 kW (350 koní) a 420 Nm, jede až 280 km/h a sprint je u něj otázkou 4,2 sekundy. Od slabšího sourozence se technicky liší především použitím turbodmychadla s variabilní geometrií lopatek. Tato technologie je mezi benzinovými motory ojedinělá, dosud se objevila jen v Porsche 911 Turbo.

Čína se dočká ještě vlastní verze, která má dvoulitr z daňových důvodů přiškrcený na 184 kW (250 koní). I takto oslabený cayman je stále velmi rychlé auto, jede 260 km/h a na stovku zrychlí za méně než 5,5 sekundy.

Porsche 718 Cayman

Nabízet takto zaměřený model v Číně je pro Porsche důležité. Asijská velmoc se díky meziročnímu růstu o 24 % stala největším odbytištěm německé značky (58 tisíc prodaných aut za rok 2015) a Cayman je společně s Boxsterem pro movité Číňany vstupenkou do světa Porsche. Celá třetina tamních majitelů těchto dvou modelů je totiž mladší 30 let.