Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec jedné éry. Porsche 911 už jedině s turbem

  10:02aktualizováno  10:02
Doposud byl přeplňovaný motor výsadou jen vrcholného provedení Porsche 911 Turbo. Od nové modelové řady 991 II budou mít motor dopovaný turbem všechny „devětsetjedenáctky“. Do prodeje se novinka dostane koncem roku.

Není to tak dávno, co mělo ikonické Porsche 911 vzduchem chlazený motor. Nyní tlak na snižování emisí donutil Porsche k přechodu výhradně na přeplňované motory. Stále jde o šestiválce typu boxer, tedy s protiběžnými písty, umístěné vzadu.

Fotogalerie

Kvůli přeplňování došlo na v současné době tak propíraný downsizing. Jestliže dosavadní Porsche 911 měly pohonné jednoty s objemem 3,4 litru nebo 3,8 litru, tak nyní stačí třílitrový objem.

Přeplňování je dvojité a základní provedení 911 Carrera s dvouspojkovou převodovku díky tomu podle výrobce na 100 km spálí jen 7,4 litru benzinu. Výkonnější provedení Carrera S potom o tři deci víc.

S novými motory si nové provedení výkonově polepšilo. Obě varianty si připsaly o 15 kW vyšší výkon a o 60 Nm větší točivý moment, než tomu bylo dosud u atmosférických motorů. Základní carrera tak má nyní výkon 272 kW a točivý moment 450 Nm. Provedení Carrera S dosahuje maximálního výkonu 309 kW a točivý moment vrcholí při 500 Nm.

Ani nový motor nepomohl základní carreře k překonání 300 km/h. Maximálně jede 295 Km/h. Výkonnější provedení Carrera S jede až 308 km/h. Zlepšilo se zrychlení a to o dvě desetiny sekundy. Pokud si zákazník objedná paket Chrono Sport, tak základní carrera zrychlí na stovku za 4,2 sekundy, „esko“ jen za 3,9 sekundy.

Pro novou generaci jsou zásadní technické inovace, exteriér se změnil jen kosmeticky. Co také měnit na léta prověřeném designu, který i po 51 letech vypadá pořád svěže. Nová jsou světla a například kliky. Víko motoru má nyní vertikální žebrování pro lepší přístup vzduchu.

Porsche 911

Standardem nové modelové řady je aktivní podvozek PASM a nechybí pomocníci typu předcházení kolizí nebo sledování mrtvého úhlu. Informační systém se sedmipalcovým displejem lze ovládat hlasem. Pro připojení iPhonu je podporována funkce CarPlay.

Provedení Carrera S může mít na přání řízení zadní nápravy. Pro projížďku po městě s řadou zpomalovacích retardérů se hodí přizvednutí přední nápravy a to o 40 milimetrů. Jízdní režimy jsou čtyři (Normal, Sport, Sport Plus a Individual). Na výběr je manuální převodovka nebo dvouspojková PDK.

Nové provedení Porsche 911 se začne prodávat v prosinci. Výrobce už uvedl ceny nového modelu v Německu. Základní Carrera bude stát 96 605 eur, tedy v přepočtu zhruba 2,6 milionu korun. Výkonnější verze Carrera S potom přijde na 110 776 eur, tedy necelé tři miliony korun. Zájemci o jízdu s větrem ve vlasech si musí připravit podobnou sumu (109 695 eur), kabriolet verze Carrera S bude stát 123 856 eur (3,4 milionu korun).

Autor:


Témata: Euro, Německo, Písty, Porsche


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Ducati Scrambler
Volkswagen opravdu chce prodat Ducati, zájem má Harley-Davidson

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson připravuje nabídku na převzetí legendárního italského výrobce motorek Ducati, který je součástí německého...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.