Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec jedné éry. Porsche 911 už jedině s turbem

  10:02aktualizováno  10:02
Doposud byl přeplňovaný motor výsadou jen vrcholného provedení Porsche 911 Turbo. Od nové modelové řady 991 II budou mít motor dopovaný turbem všechny „devětsetjedenáctky“. Do prodeje se novinka dostane koncem roku.

Není to tak dávno, co mělo ikonické Porsche 911 vzduchem chlazený motor. Nyní tlak na snižování emisí donutil Porsche k přechodu výhradně na přeplňované motory. Stále jde o šestiválce typu boxer, tedy s protiběžnými písty, umístěné vzadu.

Fotogalerie

Kvůli přeplňování došlo na v současné době tak propíraný downsizing. Jestliže dosavadní Porsche 911 měly pohonné jednoty s objemem 3,4 litru nebo 3,8 litru, tak nyní stačí třílitrový objem.

Přeplňování je dvojité a základní provedení 911 Carrera s dvouspojkovou převodovku díky tomu podle výrobce na 100 km spálí jen 7,4 litru benzinu. Výkonnější provedení Carrera S potom o tři deci víc.

S novými motory si nové provedení výkonově polepšilo. Obě varianty si připsaly o 15 kW vyšší výkon a o 60 Nm větší točivý moment, než tomu bylo dosud u atmosférických motorů. Základní carrera tak má nyní výkon 272 kW a točivý moment 450 Nm. Provedení Carrera S dosahuje maximálního výkonu 309 kW a točivý moment vrcholí při 500 Nm.

Ani nový motor nepomohl základní carreře k překonání 300 km/h. Maximálně jede 295 Km/h. Výkonnější provedení Carrera S jede až 308 km/h. Zlepšilo se zrychlení a to o dvě desetiny sekundy. Pokud si zákazník objedná paket Chrono Sport, tak základní carrera zrychlí na stovku za 4,2 sekundy, „esko“ jen za 3,9 sekundy.

Pro novou generaci jsou zásadní technické inovace, exteriér se změnil jen kosmeticky. Co také měnit na léta prověřeném designu, který i po 51 letech vypadá pořád svěže. Nová jsou světla a například kliky. Víko motoru má nyní vertikální žebrování pro lepší přístup vzduchu.

Porsche 911

Standardem nové modelové řady je aktivní podvozek PASM a nechybí pomocníci typu předcházení kolizí nebo sledování mrtvého úhlu. Informační systém se sedmipalcovým displejem lze ovládat hlasem. Pro připojení iPhonu je podporována funkce CarPlay.

Provedení Carrera S může mít na přání řízení zadní nápravy. Pro projížďku po městě s řadou zpomalovacích retardérů se hodí přizvednutí přední nápravy a to o 40 milimetrů. Jízdní režimy jsou čtyři (Normal, Sport, Sport Plus a Individual). Na výběr je manuální převodovka nebo dvouspojková PDK.

Nové provedení Porsche 911 se začne prodávat v prosinci. Výrobce už uvedl ceny nového modelu v Německu. Základní Carrera bude stát 96 605 eur, tedy v přepočtu zhruba 2,6 milionu korun. Výkonnější verze Carrera S potom přijde na 110 776 eur, tedy necelé tři miliony korun. Zájemci o jízdu s větrem ve vlasech si musí připravit podobnou sumu (109 695 eur), kabriolet verze Carrera S bude stát 123 856 eur (3,4 milionu korun).

Autor:


Témata: Euro, Německo, Písty, Porsche


Nejčtenější

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.