Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec jedné éry. Porsche 911 už jedině s turbem

  10:02aktualizováno  10:02
Doposud byl přeplňovaný motor výsadou jen vrcholného provedení Porsche 911 Turbo. Od nové modelové řady 991 II budou mít motor dopovaný turbem všechny „devětsetjedenáctky“. Do prodeje se novinka dostane koncem roku.

Není to tak dávno, co mělo ikonické Porsche 911 vzduchem chlazený motor. Nyní tlak na snižování emisí donutil Porsche k přechodu výhradně na přeplňované motory. Stále jde o šestiválce typu boxer, tedy s protiběžnými písty, umístěné vzadu.

Fotogalerie

Kvůli přeplňování došlo na v současné době tak propíraný downsizing. Jestliže dosavadní Porsche 911 měly pohonné jednoty s objemem 3,4 litru nebo 3,8 litru, tak nyní stačí třílitrový objem.

Přeplňování je dvojité a základní provedení 911 Carrera s dvouspojkovou převodovku díky tomu podle výrobce na 100 km spálí jen 7,4 litru benzinu. Výkonnější provedení Carrera S potom o tři deci víc.

S novými motory si nové provedení výkonově polepšilo. Obě varianty si připsaly o 15 kW vyšší výkon a o 60 Nm větší točivý moment, než tomu bylo dosud u atmosférických motorů. Základní carrera tak má nyní výkon 272 kW a točivý moment 450 Nm. Provedení Carrera S dosahuje maximálního výkonu 309 kW a točivý moment vrcholí při 500 Nm.

Ani nový motor nepomohl základní carreře k překonání 300 km/h. Maximálně jede 295 Km/h. Výkonnější provedení Carrera S jede až 308 km/h. Zlepšilo se zrychlení a to o dvě desetiny sekundy. Pokud si zákazník objedná paket Chrono Sport, tak základní carrera zrychlí na stovku za 4,2 sekundy, „esko“ jen za 3,9 sekundy.

Pro novou generaci jsou zásadní technické inovace, exteriér se změnil jen kosmeticky. Co také měnit na léta prověřeném designu, který i po 51 letech vypadá pořád svěže. Nová jsou světla a například kliky. Víko motoru má nyní vertikální žebrování pro lepší přístup vzduchu.

Porsche 911

Standardem nové modelové řady je aktivní podvozek PASM a nechybí pomocníci typu předcházení kolizí nebo sledování mrtvého úhlu. Informační systém se sedmipalcovým displejem lze ovládat hlasem. Pro připojení iPhonu je podporována funkce CarPlay.

Provedení Carrera S může mít na přání řízení zadní nápravy. Pro projížďku po městě s řadou zpomalovacích retardérů se hodí přizvednutí přední nápravy a to o 40 milimetrů. Jízdní režimy jsou čtyři (Normal, Sport, Sport Plus a Individual). Na výběr je manuální převodovka nebo dvouspojková PDK.

Nové provedení Porsche 911 se začne prodávat v prosinci. Výrobce už uvedl ceny nového modelu v Německu. Základní Carrera bude stát 96 605 eur, tedy v přepočtu zhruba 2,6 milionu korun. Výkonnější verze Carrera S potom přijde na 110 776 eur, tedy necelé tři miliony korun. Zájemci o jízdu s větrem ve vlasech si musí připravit podobnou sumu (109 695 eur), kabriolet verze Carrera S bude stát 123 856 eur (3,4 milionu korun).

Autor:


Témata: Porsche


Nejčtenější

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Lancia Delta HF Integrale
Voltovy lancie v Česku osiřely. Fanatik legend rally tragicky zemřel

Postavou nevelký, soutěžáckým srdcem však velikán mezi nadšenci do světa rally a milovníky italské produkce zvláště. Na pohled nenápadný kouzelný dědeček, ve...  celý článek

Sraz Volkswagenů Brouk na pražském Vítkově
Praha plná brouků. Legendární auta na srazu sprintovala i plavala Vltavou

Už pošestnácté patřila Praha nejslavnějšímu autu světa. Broučí sraz v modřanském Freestyle parku byl i přes nepřízeň počasí opět náramná podívaná. Tradičním...  celý článek

auto odhalení
Převlékání auta nalepenou fólií

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.