Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porsche 911: legenda pokračuje

  21:24aktualizováno  21:24
Po čtyřicítce, kterou tato automobilová ikona loni oslavila, se obyčejná auta odebírají do automobilového nebe. Nejznámějšímu autu, kterému se na zádi skví magické trojčíslí devět-jedna-jedna, se ale na odpočinek nechce a podle všeho na něj ani nepomýšlí.

Právě naopak, auto které bylo u zrodu kategorie sportovních vozu, dostalo nový vzhled, nový motor, lepší podvozek a samozřejmě také o něco vyšší cenu.

Mnoha více, či méně výrazými změnami a vylepšeními hodlá ještě minimálně dalších 40 let dráždit konkurenty a zvyšovat tep milovníkům automobilů.

Na 17. července si naplánujte dovolenou. Uprostřed letních veder totiž namísto plovárny poběžíte pro novou 911.

Automobilka se rozhodla nevyčkávat až do podzimního autosalonu v Paříži a představí první 911, která má v rodném listě rok začínající dvojkou, o více než dva měsíce dříve. Na kolik si pokračovatele legendy automobilové historie Porsche cení? Připravte si minimálně 75 tisíc euro (asi 2,5 milionu korun).

Porsche, ukrývající se pod interním označením 997, se designem zevnějšku ohlíží do minulosti. Od své předchůdkyně 996 - 911, která přišla na svět v roce 1997, nepřevzala složité a neforemné tvary předních světel a vrátila se ke "klasice".  

Ztvárnění světel je pravděpodobně nejcitelnější změnou na nové 911. Vše ostatní rozvíjí a domýšlí k dokonalosti už kdysi vymyšlené ...a jde to dobře.

Poprvé od roku 1977 představí automobilka najednou hned dvě verze 911 - Carreru S a "o fous" slabší Carreru.

Až okolo vás jedna ze "sester" prolétne, rozeznáte je zezadu (jinak se jí "v akci" pravděpodobně vidět nepoštěstí) podle koncovek výfuku. Carrera S má dva páry, carrera pouze jeden.

Řidiči carrery bude za zády burácet šestiválcový boxer o objemu 3600 ccm, nabízející výkon 325 koní (239 kW) - o pět více než předchůdce.

Pilot silnější sestřičky bude krotit stádo 355 koní (261 kW), které nabízí opět šestiválcový boxer, ovšem protentokrát s objemem 3,8 litru.

Slabší z 911 tak bude umět pelášit maximální rychlostí 285 km/h, silnější pak za hodinu ujede o 8 kilometrů více. Rozdíl v akceleraci z nuly na stovku je 0,2 sekundy: 5,0 a 4,8.

Motory budou  spolupracovat s šestistupňovými převodovkami. V "základu" to bude manuál, za příplatek bude možné pořídit automat Tiptronic S, který může řidič ovládat přímo z volantu. 

Trhat asfalt bude Porsche 911 osmnáctipalcovými, v případě carrery S pak devatenáctipalcovými koly. Carrera dostane dopředu pneumatiky o rozměrech 235/40, dozadu pak 265/40. Carrera S obuje 235/35 vpředu a 295/30 vzadu.

Pozornost si zaslouží podvozek "eSka" vybavený aktivními tlumiči PASM (Porsche Active Suspension Management), které řidič ovládá podle aktuálních závodnických choutek. V "klidovém" stavu je nastavení tlumičů kompromisem mezi sportovní tvrdostí a humánním přístupem k tělu posádky.

Muzika ale o dost přitvrdí při zapnutém modu sport. Pokud ani to není dostačující, je možné si připlatit (v obou verzích) za 20 mm snížení podvozku a mechanickou uzávěrku diferenciálu.

Pro zkoumavé, kteří pečlivě prošli fotogalerii, ještě dodejme, že ciferník, který trůní uprostřed přístrojové desky, patří stopkám. Jsou součástí příplatkového "chrono-paketu" a ovládají se přímo z multifunkčního volantu.

Porsche, prozatím se ukrývající pod interním označením 997, se designem zevnějšku ohlíží do minulosti.

Řidiči carrery bude za zády burácet šestiválcový boxer (pro Porsche klasické schéma) o objemu 3600 ccm, nabízející výkon 325 koní (239 kW) - o pět více než předchůdce.

Poprvé od roku 1977 představí automobilka najednou hned dvě verze 911 - Carreru S a "o fous" slabší Carreru.

Až okolo vás jedna ze "sester" prolétne rozeznáte je zezadu (jinak se jí "v akci" pravděpodobně vidět nepoštěstí) podle koncovek výfuku. Carrera S má dva páry, carrera pouze jeden.

Slabší z 911 tak bude umět pelášit maximální rychlostí 285 km/h, silnější pak za hodinu ujede o 8 kilometrů více. Rozdíl v akceleraci z nuly na stovku je pak 0,2 sekundy: 5,0 a 4,8.

Autoři: ,


Témata: design, Paříž, Porsche


Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Škoda Citigo MPI 1,0 MPI / 44 kW Style
Škoda Citigo MPI 1,0 MPI / 44 kW Style

r.v. 2016, naj. 15 km, benzín, 1. majitel
243 800 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.