Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porsche 911 na steroidech: GT3 RSR

  11:00aktualizováno  11:00
Úspěšné závodní Porsche 911 GT3 RSR se dočkalo nového motoru s větším objemem a vylepšené aerodynamiky.

Porsche 911 GT3 RSR | foto: Porsche

Porsche 911 GT3 RSR bylo představeno začátkem minulého roku. Ale již pro letošní rok připravil výrobce několik vylepšení, která mají zaručit konkurenceschopnost na závodních drahách. Model 911 GT3 RSR je závodní speciál, který v loňském roce zvítězil například v závodech zámořské série American Le Mans nebo ve čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu.

Porsche 911 GT3 RSR

Inovace pro nový modelový rok spočívá v přepracované aerodynamice přední části a zadní křídlo lze nově nastavovat v širším rozsahu. V kokpitu nalezneme nový multifunkční displej. Brzdový systém byl odlehčen za účelem snadnější ovladatelnosti vozu.

Novinkou je také motor s objemem rovné čtyři litry, který nahradil agregát s původním objemem 3,8 litru. Pohonná jednotka sice nedisponuje vyšším výkonem, výkonová křivka ale byla optimalizována.

Porsche 911 GT3 RSR

Šestiválcový boxer poskytuje maximální výkon 331 kW (450 koní) při 7 800 otáčkách za minutu. Točivý moment dosahuje 430 Nm při otáčkách 7 250 ot./min. Maximální otáčky byly sníženy na 9 000 ot./min., což by se mělo pozitivně odrazit na křivce točivého momentu.

Závodní speciál je vybaven šestistupňovou sekvenční převodovkou a trojdílnými koly BBS. V předu mají rozměry 11J x 18-34, vzadu potom 13J x 18 – 12,5. Podle specifikace FIA je hmotnost nového závodního Porsche 1245 kilogramů.

Porsche 911 GT3 RSR

Zatím bylo vyrobeno 20 kusů závodních speciálů, které jsou v těchto dnech dodávané jednotlivým týmům po celém světě. Porsche 911 GT3 RSR může být i vaše, a to za 380 000 eur bez daně. Tedy v přepočtu za cenu přesahující 10 milionů korun.

Autoři:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.