Porsche 911 GT3 RSR | foto: Porsche

Porsche 911 na steroidech: GT3 RSR

  • 1
Úspěšné závodní Porsche 911 GT3 RSR se dočkalo nového motoru s větším objemem a vylepšené aerodynamiky.

Porsche 911 GT3 RSR bylo představeno začátkem minulého roku. Ale již pro letošní rok připravil výrobce několik vylepšení, která mají zaručit konkurenceschopnost na závodních drahách. Model 911 GT3 RSR je závodní speciál, který v loňském roce zvítězil například v závodech zámořské série American Le Mans nebo ve čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu.

Porsche 911 GT3 RSR

Inovace pro nový modelový rok spočívá v přepracované aerodynamice přední části a zadní křídlo lze nově nastavovat v širším rozsahu. V kokpitu nalezneme nový multifunkční displej. Brzdový systém byl odlehčen za účelem snadnější ovladatelnosti vozu.

Novinkou je také motor s objemem rovné čtyři litry, který nahradil agregát s původním objemem 3,8 litru. Pohonná jednotka sice nedisponuje vyšším výkonem, výkonová křivka ale byla optimalizována.

Porsche 911 GT3 RSR

Šestiválcový boxer poskytuje maximální výkon 331 kW (450 koní) při 7 800 otáčkách za minutu. Točivý moment dosahuje 430 Nm při otáčkách 7 250 ot./min. Maximální otáčky byly sníženy na 9 000 ot./min., což by se mělo pozitivně odrazit na křivce točivého momentu.

Závodní speciál je vybaven šestistupňovou sekvenční převodovkou a trojdílnými koly BBS. V předu mají rozměry 11J x 18-34, vzadu potom 13J x 18 – 12,5. Podle specifikace FIA je hmotnost nového závodního Porsche 1245 kilogramů.

Porsche 911 GT3 RSR

Zatím bylo vyrobeno 20 kusů závodních speciálů, které jsou v těchto dnech dodávané jednotlivým týmům po celém světě. Porsche 911 GT3 RSR může být i vaše, a to za 380 000 eur bez daně. Tedy v přepočtu za cenu přesahující 10 milionů korun.