Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Legenda představuje novou střechu. Porsche 911 má novou targu

  14:33aktualizováno  14:33
Provedení targa je nedílnou součástí modelové řady Porsche 911 už od roku 1966. Novinka postavená na bází nejnovější Carrery 4 je poprvé vybavena elektricky skládanou střechou.

Jen málo automobilek v současnosti prodává některý svůj model v provedení targa, tedy kupé s odnímatelným prostředním dílem střechy. Porsche však je klasickému designérskému provedení, na jehož označení má právě stuttgartská automobilka ochranou známku, nadále věrné. Novinka představená na autosalonu v Detroitu navazuje na předchůdce, aniž by postrádala nejnovější technologie.

Fotogalerie

I nové Porsche 911 Targa vsází na klasický vzhled s rozměrným B sloupkem a naopak chybějícím C sloupkem. Střechu je samozřejmě stejně jako v minulosti možno složit, nyní ale vše probíhá elektricky.

Celá záď s rozměrným panoramatickým sklem se odklopí a střešní díl se schová pod něj. A to vše probíhá pouhým stiskem tlačítka, asistence řidiče není vůbec nutná. Jak dlouho to trvá, než se střecha složí, výrobce neuvádí.

Může se hodit

Toužíte už od dětsví po vozu značky Porshe? Splňte si svůj sen a najděte si svůj vůz snů na Automodul.cz.

Provedení targa má svůj základ v kabrioletu 911 Carrera 4. Právě verze targa je vhodnější pro celoroční provoz v našich zeměpisných podmínkách než klasický plátěný kabriolet. Až po spodní linku oken je auto vzhledově i technicky shodné s kabrioletem. Základ v modelu 911 Carrera 4 znamená, že i nový model je vybaven pohonem všech kol. Existovat budou dvě provedení Targa 4 a Targa 4S.

Porsche 911 Targa

Základní provedení Targa 4 má klasický plochý šestiválec s objemem 3,4 litru. Maximální výkon je u tohoto modelu 257 kW. S automatickou převodovkou PDK a paketem Sport Chrono dokáže Targa 4 vystřelit z nuly na stovku za 4,7 sekundy. Maximální rychlost je 282 km/h.

Výkonnější model Targa 4S má plochý šestiválec s objemem 3,8 litru. Maximální výkon je potom rovných 400 koní, tedy 294 kW. S automatickou převodovkou a paketem Sport Chrono se Targa 4S dostane až na 296 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h vládne za 4,4 sekundy.

Porsche 911 Targa

Výrobce udává kombinovanou spotřebu u řady Targa mezi 8,7 až 10 litrů benzinu na 100 km. V městském cyklu potom spálí mezi 11,8 až 13,9 litru benzinu na 100 km. Mimoměstský provoz potom spotřebu srazí na 6,9 až 7,7 litru na 100 km. Realita každodenního jezdění bude ale jistě jiná než laboratorní podmínky. Spotřeba závisí na typu použité převodovky.

Nové Porsche 911 Targa se začne v Česku prodávat 10. května. České ceny nejsou prozatím známé. V sousedním Německu bude verze Targa 4 stát 109 338 eur včetně místní daně, tedy v přepočtu přibližně tři miliony korun. Provedení Targa 4S potom německé zákazníky vyjde na 124 094 eur včetně tamní daně, tedy v přepočtu na necelých tři a půl milionu korun.

Autor:


Témata: Porsche


Nejčtenější

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.