Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Legenda představuje novou střechu. Porsche 911 má novou targu

  14:33aktualizováno  14:33
Provedení targa je nedílnou součástí modelové řady Porsche 911 už od roku 1966. Novinka postavená na bází nejnovější Carrery 4 je poprvé vybavena elektricky skládanou střechou.

Jen málo automobilek v současnosti prodává některý svůj model v provedení targa, tedy kupé s odnímatelným prostředním dílem střechy. Porsche však je klasickému designérskému provedení, na jehož označení má právě stuttgartská automobilka ochranou známku, nadále věrné. Novinka představená na autosalonu v Detroitu navazuje na předchůdce, aniž by postrádala nejnovější technologie.

Fotogalerie

I nové Porsche 911 Targa vsází na klasický vzhled s rozměrným B sloupkem a naopak chybějícím C sloupkem. Střechu je samozřejmě stejně jako v minulosti možno složit, nyní ale vše probíhá elektricky.

Celá záď s rozměrným panoramatickým sklem se odklopí a střešní díl se schová pod něj. A to vše probíhá pouhým stiskem tlačítka, asistence řidiče není vůbec nutná. Jak dlouho to trvá, než se střecha složí, výrobce neuvádí.

Může se hodit

Toužíte už od dětsví po vozu značky Porshe? Splňte si svůj sen a najděte si svůj vůz snů na Automodul.cz.

Provedení targa má svůj základ v kabrioletu 911 Carrera 4. Právě verze targa je vhodnější pro celoroční provoz v našich zeměpisných podmínkách než klasický plátěný kabriolet. Až po spodní linku oken je auto vzhledově i technicky shodné s kabrioletem. Základ v modelu 911 Carrera 4 znamená, že i nový model je vybaven pohonem všech kol. Existovat budou dvě provedení Targa 4 a Targa 4S.

Porsche 911 Targa

Základní provedení Targa 4 má klasický plochý šestiválec s objemem 3,4 litru. Maximální výkon je u tohoto modelu 257 kW. S automatickou převodovkou PDK a paketem Sport Chrono dokáže Targa 4 vystřelit z nuly na stovku za 4,7 sekundy. Maximální rychlost je 282 km/h.

Výkonnější model Targa 4S má plochý šestiválec s objemem 3,8 litru. Maximální výkon je potom rovných 400 koní, tedy 294 kW. S automatickou převodovkou a paketem Sport Chrono se Targa 4S dostane až na 296 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h vládne za 4,4 sekundy.

Porsche 911 Targa

Výrobce udává kombinovanou spotřebu u řady Targa mezi 8,7 až 10 litrů benzinu na 100 km. V městském cyklu potom spálí mezi 11,8 až 13,9 litru benzinu na 100 km. Mimoměstský provoz potom spotřebu srazí na 6,9 až 7,7 litru na 100 km. Realita každodenního jezdění bude ale jistě jiná než laboratorní podmínky. Spotřeba závisí na typu použité převodovky.

Nové Porsche 911 Targa se začne v Česku prodávat 10. května. České ceny nejsou prozatím známé. V sousedním Německu bude verze Targa 4 stát 109 338 eur včetně místní daně, tedy v přepočtu přibližně tři miliony korun. Provedení Targa 4S potom německé zákazníky vyjde na 124 094 eur včetně tamní daně, tedy v přepočtu na necelých tři a půl milionu korun.

Autor:


Témata: Porsche


Nejčtenější

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.