Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Legenda představuje novou střechu. Porsche 911 má novou targu

  14:33aktualizováno  14:33
Provedení targa je nedílnou součástí modelové řady Porsche 911 už od roku 1966. Novinka postavená na bází nejnovější Carrery 4 je poprvé vybavena elektricky skládanou střechou.

Jen málo automobilek v současnosti prodává některý svůj model v provedení targa, tedy kupé s odnímatelným prostředním dílem střechy. Porsche však je klasickému designérskému provedení, na jehož označení má právě stuttgartská automobilka ochranou známku, nadále věrné. Novinka představená na autosalonu v Detroitu navazuje na předchůdce, aniž by postrádala nejnovější technologie.

Fotogalerie

I nové Porsche 911 Targa vsází na klasický vzhled s rozměrným B sloupkem a naopak chybějícím C sloupkem. Střechu je samozřejmě stejně jako v minulosti možno složit, nyní ale vše probíhá elektricky.

Celá záď s rozměrným panoramatickým sklem se odklopí a střešní díl se schová pod něj. A to vše probíhá pouhým stiskem tlačítka, asistence řidiče není vůbec nutná. Jak dlouho to trvá, než se střecha složí, výrobce neuvádí.

Může se hodit

Toužíte už od dětsví po vozu značky Porshe? Splňte si svůj sen a najděte si svůj vůz snů na Automodul.cz.

Provedení targa má svůj základ v kabrioletu 911 Carrera 4. Právě verze targa je vhodnější pro celoroční provoz v našich zeměpisných podmínkách než klasický plátěný kabriolet. Až po spodní linku oken je auto vzhledově i technicky shodné s kabrioletem. Základ v modelu 911 Carrera 4 znamená, že i nový model je vybaven pohonem všech kol. Existovat budou dvě provedení Targa 4 a Targa 4S.

Porsche 911 Targa

Základní provedení Targa 4 má klasický plochý šestiválec s objemem 3,4 litru. Maximální výkon je u tohoto modelu 257 kW. S automatickou převodovkou PDK a paketem Sport Chrono dokáže Targa 4 vystřelit z nuly na stovku za 4,7 sekundy. Maximální rychlost je 282 km/h.

Výkonnější model Targa 4S má plochý šestiválec s objemem 3,8 litru. Maximální výkon je potom rovných 400 koní, tedy 294 kW. S automatickou převodovkou a paketem Sport Chrono se Targa 4S dostane až na 296 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h vládne za 4,4 sekundy.

Porsche 911 Targa

Výrobce udává kombinovanou spotřebu u řady Targa mezi 8,7 až 10 litrů benzinu na 100 km. V městském cyklu potom spálí mezi 11,8 až 13,9 litru benzinu na 100 km. Mimoměstský provoz potom spotřebu srazí na 6,9 až 7,7 litru na 100 km. Realita každodenního jezdění bude ale jistě jiná než laboratorní podmínky. Spotřeba závisí na typu použité převodovky.

Nové Porsche 911 Targa se začne v Česku prodávat 10. května. České ceny nejsou prozatím známé. V sousedním Německu bude verze Targa 4 stát 109 338 eur včetně místní daně, tedy v přepočtu přibližně tři miliony korun. Provedení Targa 4S potom německé zákazníky vyjde na 124 094 eur včetně tamní daně, tedy v přepočtu na necelých tři a půl milionu korun.

Autor:




Nejčtenější

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Ducati Scrambler
Volkswagen opravdu chce prodat Ducati, zájem má Harley-Davidson

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson připravuje nabídku na převzetí legendárního italského výrobce motorek Ducati, který je součástí německého...  celý článek

Nehoda a zranění mě nakonec paradoxně zrychlilo, říká Gabriela Novotná.
Špičky dun strojem prorážíme, říká jezdkyně, která se chystá na Dakar

Je potřeba fyzická síla, jezdkyně přece krotí pekelně těžkou mašinu. Pak i sebevědomí a nezbytná je také technická dovednost. Klíčem k rally je však podle...  celý článek

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový...
OBRAZEM: 24 hodin plných adrenalinu a únavy, to je slavné Le Mans

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový závod. Favorité na vítězství měli letos velké potíže a o dramata nebyla nouze....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Další z rubriky

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.