Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porsche 918 RSR je nejrychlejší auto na setrvačník

  10:33aktualizováno  10:33
Automobilka Porsche ukázala v Detroitu svůj nový koncept závodního automobilu. Jmenuje se 918 RSR a podle firmy jde o experimentální závodní laboratoř s nebývalým výkonem. Spojuje design konceptu 918 Spyder s technikou závodního hybridu 911 GT3 R.

Porsche 918 RSR | foto: Porsche

Nový závodní koncept Porsche 918 RSR vychází po vzhledové stránce ze supervýkonné a extrémně úsporné studie 918 Spyder, kterou automobilka představila vloni v Ženevě. Tentokrát je to ale namísto otevřeného vozu uzavřené kupé s křídlovými dveřmi.

Oproti studii ze Ženevy se také změnilo pohonné ústrojí. Technika v tomto případě pochází ze dvou závodních speciálů Porsche. Vidlicový osmiválec uložený uprostřed je evolucí agregátu ze závodního RS Spyder, sám o sobě dává výkon 563 koní (414 kW) při 10 300 otáčkách za minutu. Šestistupňová sekvenční převodovka, která řadí bez přerušení tahu, rovněž pochází ze závodního RS Spyder. Navíc jsou vpředu ještě dva elektromotory, každý s výkonem 102 koní (75 kW). Špičkový výkon celé soustavy je ohromujících 767 koní (564 kW).

Elektromotory ale tentokrát nedobíjí baterie, 918 RSR používá místo ní technologii KERS hybridního 911 GT3 R. Při brzdění se tak energie ukládá do elektromotoru, který slouží jako setrvačník a rotuje rychlostí až 36 000 otáček za minutu. Setrvačník je instalovaný na místě, kde obvykle bývá sedadlo spolujezdce. Kokpit je tak na rozdíl od 918 Spyder velmi spartánský. Přesto má k čistokrevnému závodnímu speciálu trochu daleko. Například závodní anatomická sedačka je potažena kůží a před řidičem je displej s aktuálními údaji o rekuperaci energie. Kůži najdeme i v dalších částech interiéru.

Ale zpět k technice. Sílu uloženou v setrvačníku má řidič k dispozici po stisknutí tlačítka. V případě, že byl setrvačník plně roztočený, může energie k předním kolům proudit až osm sekund. Elektromotory mají dokonce funkci vektorování točivého momentu, kdy může být každé z předních kol roztáčeno jinou silou a tudíž mohou pomoci zatáčení.

Víc technických detailů Porsche nezveřejnilo. Neznáme maximální rychlost, zrychlení ani další parametry tohoto speciálu. Rozhodně ale nebudeme daleko od pravdy když řekneme, že pravděpodobně půjde o nejrychlejší hybridní okruhový vůz současnosti.

Porsche chce používat koncept 918 RSR nejen jako hvězdu autosalonů, ale i jako závodní laboratoř. Automobilka zatím neprozradila, zda třeba na okruhy pošle upravenou a opravdu závodní verzi studie, ale je to velmi pravděpodobné. Inženýry k tomu povzbuzují výborné výkony 911 GT3 R. Tento závoďák prý předčil očekávání vývojového týmu a tak je pro ně RSR novou výzvou.

Je možné, že se 918 RSR stane jedním ze základů pro návrat automobilky do vrcholné kategorie Le Mans speciálů. Porsche se chce do legendárního závodu s továrním týmem vrátit v roce 2012. Prozatím si musíme vystačit se závodním zbarvením konceptu RSR a jeho startovním číslem 22, které odkazuje na vítězný speciál 917 z roku 1971. Ten mimochodem držel absolutní rekord v počtu ujetých kilometrů až do roku 2010. Pravda, pomohly mu v tom i úpravy tratě.





Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Situace u Měšína, na 116. kilometru ve směru na Prahu.
Nebezpečí ve zúženích: 86 % řidičů neví, jak široké je jejich auto

Většina šoférů si myslí, že má jejich auto na šířku méně než ve skutečnosti. V průzkumu to zjistil rakouský autoklub ÖAMTC. Každý druhý dotázaný Rakušan se při...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.